Yuga Labs משתקת את איתריום “ושורפת” מטבעות בשווי 170 מיליון דולר בהנפקת NFT חדשה

"Otherside" עולם המטאוורס החדש של Yuga Labs, יוצרת ה ,Bored Ape Yacht Club
יוצא לדרך ומשתק את איתריום.
במכירת
NFTs שטרם נראתה ברשת העמלות מזנקות ומגיעות לאלפי דולרים לעסקה.

Yuga Labs החברה שעומדת מאחורי מותג ה – Bored Ape yacht club ביצעה ב 1 למאי מכירה מוצלחת במיוחד של קרקע ווירטואלית בעולם המטאוורס החדש שלה “Otherside” ושלשלה לכיסה לא פחות מ 285 מיליון דולר. לרשת האיתריום ולמשתמשיה, איך נאמר, האירוע היה קצת פחות מוצלח.

Yuga Labs היא פלטפורמת ווב 3.0 המוכרת בעיקר בזכות יצירתם של NFTs ה- Bored Ape Yacht Club אך לא רבים יודעים שלאחרונה החברה רכשה גם את הזכויות למותגי ה NFT הפופולריים לא פחות, CryptoPunks ו Meebits.

בשבועות האחרונים הסנטימנט בשווקים היה שלילי למדי אך נראה שהביקוש לקרקע ווירטואלית לא שכך ובמיוחד כאשר מותג כמו Yuga Labs הוא המוכר. החברה חשפה לאחרונה טיזר קצר לעולם הווירטואלי החדש שלה שנמצא בימים אלו בבניה וסובב סביב, איך לא, קופים משועממים חובבי יאכטות.
המחיר שנקבע ליחידת קרקע היה 305 מטבעות APE, מה שנתן לה שווי של סביב ה 5,000$.
סה”כ 55,000 יחידות קרקע ווירטואלית הועמדו למכירה.
עוד לפני ההודעה מחירו של המטבע APE זינק ממחיר של 10$ בו שייט לאחרונה ועד לשיא של 27$, כנראה בזכות יודעי דבר ומקורבים.
במהלך “sell the news” קלאסי, לאחר ההודעה, מחירו של APE דווקא ירד בחדות והתייצב סביב מחיר של 17$. 

אז המכירה כאמור הייתה מוצלחת במיוחד עבור החברה שממשיכה לייצר באזז מטורף סביב המותג שלה אך לשאר משתתפי רשת האיתריום האירוע היה לא פחות מאסון. השילוב של ביקוש קיצוני עם מה שנראה כמו חוזים חכמים שלא נכתבו בצורה היעילה ביותר הובילו לעומס חסר תקדים על איתריום ולעמלות שלא נראו בה מעולם.
המספרים דיי מדהימים. ב 24 השעות סביב המכירה, העמלות ששילמו משתמשי איתריום הגיעו ל 176 מיליון דולר!

על פי נתוני הבלוקצ’יין ניתן היה לראות שבזמן המכירה מחירי הגז הממוצעים ברשת היו כ 800 Gewi ובמספר פעמים אפילו קפצו עד ל 7000-8000 Gewi. (בשגרה מחירי ה Gwei נעים בין 30-70 בלבד).
על מנת להבין בדיוק עד כמה זה יקר נסביר שבמחירי גז כאלו, שליחה רגילה של מטבעות מארנק לארנק תעלה לכם בעמלה של כ 3,000$.
מבין אלו שרכשו את הקרקעות, שכאמור נמכרו בשווי של בערך 5,000$ ליחידה, היו כאלה ששילמו רק בעמלות מ 7,000$ ועד 14,000. פומו מדהים ללא ספק. מה שעוד יותר מדהים הוא שבגלל העומסים ברשת, לא כולם קיבלו את הסחורה בסופו של דבר.

כידוע, ברשת האיתריום נוסף בשנה שעברה מנגון שזכה לשם EIP 1559 שאחראי על שריפה של חלק מעמלות הרשת בכל עסקה. בעקבות ביקושי השיא במכירה כך גם קצב שריפת המטבעות הגיע לרמה שלא נראתה קודם. ע”פ אתר Glassnode, כמעט כ 70,000 מטבעות איתריום “נשרפו” ב 1 במאי. מדובר על איתריום בשווי של בערך 190 מיליון דולר שנשרפו ויצאו מהמחזור לתמיד. מתוך אותם 70K, ההערכות הן ש Otherside, אשר נודע גם בכינויו “Otherdeed” אחראי לבערך כ 35,000 מטבעות מסך “שריפות” האיתריום ברשת.

ניתן לראות בתמונה מטה עד כמה נתון שריפת המטבעות קיצוני ביחס לתקופות קודמות.

Yuga Labs מיהרו לצאת בהתנצלות פומבית על פקקי הענק שיצרו באיתריום ובחשבון הטוויטר שלהם רשמו:

“אנו יודעים שהמכירה הייתה גדולה באופן חסר תקדים בעולם ה NFTs ואיתה הגיעו גם אתגרים משמעותיים. קיוונו שדרישות ה KYC שהצבנו ומגבלת הכרייה של 2 יחידות מקסימום לכל ארנק ימתנו את עומסי הביקוש, כמו גם מחיר הרכישה המשמעותי שעמד על 305 מטבעות APE ליחידה.
אנו מצטרים שכיבינו את האורות על איתריום לזמן מה ונראה שאין מנוס אלא מלהעביר את Apecoin לרשת בלקוצ’יין עצמאית. אנו מקווים שחברי ה DAO יפעלו בכיוון הזה.”

בנוסף, בעקבות פניות ותלונות רבות של משתמשים ששילמו אלפי דולרים בעמלות גז והעסקאות שלהם נכשלו בסופו של דבר (העמלה נלקחה אבל הכרייה נכשלה) הוסיפה החברה והודיעה שהיא מתנצלת על המקרים הללו ושהיא מגבה את כל מי שהשתתף במכירה ושהיא תעניק החזרים כספיים על העמלות.

כעת נותר לראות האם ב Yuga Labs יספקו את הסחורה ויצליחו לבנות עולם מטאוורס שימשוך את המשמשים מעבר להייפ. ובאשר למטבע ה APE, מעניין יהיה לראות לאן פניו מועדות. הרבה מהביקוש ל APE הגיע מהציפיה לאירוע המכירה והשאלה היא מה יניע אותו מעלה עכשיו. אין ספק שהחברה תמשיך ותצהיר בקרוב על שימושים נוספים ל APE שעשויים להחזיר את הביקוש אך סביר להניח שבעת הקרובה לא יהיה מנוע צמיחה משמעותי. אם נקח בחשבון את האוירה הפסימית בשווקים הפיננסים, הניחוש שלי הוא שמחיר המטבע ימשיך לרדת בזמן הקרוב.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן