כזכור, טסלה נכנסה לעולם הביטקוין בסערה כאשר הכריזה בתחילתת 2021 על רכישה של ביטקוין בשווי 1.5 של מיליארד דולר. בהודעתה האחרונה ל SEC ציינה החברה שהשקעתה בנכס הדיגיטלי ״תאפשר לה גמישות, גיוון ומקסום התשואה שתוכל לייצר מיתרות המזומנים שלה שאינן נדרשות לפעילות השוטפת״
כמו כן נכתב במסמך שטסלה לא מכרה ביטקוין מתוך אחזקותיה ברבעון האחרון.
טסלה הכריזה בזמנו על קבלת ביטקוין כאמצעי תשלום עבור מוצריה ושירותיה אך החלטה זו בוטלה בתוך מספר חודשים עקב ביקורות רבות על צריכת החשמל המופרזת שכרוכה בכרייתם של מטבעות ביטקוין חדשים. טסלה, שמתיימרת להיות חברה ירוקה, לא עמדה בביקורת והפכה את החלטתה. אך השאירה פתח וציינה שאם בעתיד צריכת החשמל של ביטקוין (לפחות 50%) תבוא ממקורות ירוקים, היא תשמח שוב לקבלם כאמצעי תשלום.
תפנית נוספת ברומן של טסלה וביטקוין הגיעה רק כארבעה חודשים אחרי אותה רכישת ענק כאשר התברר שטסלה מכרה לשוק בחזרה 10% מיתרת הביטקוין שלה. השווקים בתגובה צללו וההמון זעם.
מאסק מיהר להסביר שהמכירה הייתה בכלל דבר חיובי שכן בטסלה רצו לוודא שביטקוין אכן מספיק נזיל למקרה שבעתיד ירצו לממש את אחזקותיהם ושהמבחן עבר בהצלחה.
במבחן הזה אגב, טסלה רשמה לעצמה רווח מהיר של 128 מיליון דולר. קהילת הביטקוין לא השתכנעה ומאסק הגיבור הפך למוקצה למספר שבועות עד שהזמן חלף והכל נשכח.
ולבסוף, ממש לאחרונה, טסלה עדכנה על שותפות עם חברת Blockstream ועל כך שחלק מציוד האנרגיה שלה בשווי של 12 מיליון דולר יופנה להקמתו של מתקן כריית ביטקוין חדש.
אין ספק שהרומן של טסלה והביטקוין נמצא רק בחיתוליו וכעת, אחרי ההצהרה האחרונה והחיובית של החברה מעניין יהיה לראות אם חברות ציבוריות נוספות ישתכנעו להוסיף מעט ביטקוין למאזן שלהן.