הרפובליקה המרכז אפריקאית מאמצת את ביטקוין כהילך חוקי

המחוקקים ברפובליקה המרכז אפריקאית אישרו פה אחד הצעת חוק המאפשרת לגליזציה של השימוש במטבעות קריפטוגרפיים במדינה והפיכתו של ביטקוין להילך חוקי לצד המטבע הרשמי של המדינה, הפרנק-מרכז אפריקאי (CFA)

הרפובליקה המרכז-אפריקאית (Central African Republic או בקיצור CAR) הכריזה על הפיכתו של ביטקוין להילך חוקי במדינה אשר ישמש כאמצעי תשלום רשמי לצד המטבע הרשמי של המדינה, הפרנק-מרכז אפריקאי (CFA).
מהלך זה יאפשר לאזרחיה להשתמש בביטקוין במסחר רגיל כמו גם לשלם באמצעותו מיסים במדינה.


הנשיא פאוסטין ארצ’אנגה טואדרה חתם על הצעת החוק וההצהרה פורסמה בחשבון הפייסבוק של הנשיא. בהצהרה נמסר כי ה-CAR “היא המדינה הראשונה באפריקה שאימצה את הביטקוין כהילך חוקי, ומהלך זה מציב את הרפובליקה המרכז אפריקאית על מפת המדינות הנועזות ביותר ובעלי החזון בעולם”.

 

הרפובליקה המרכז אפריקאית, CAR, היא המדינה השנייה בעולם שהכריזה על ביטקוין כהילך חוקי אחרי
אל-סלבדור שביצעה מהלך דומה בשנה שעברה. חוק הביטקוין של אל-סלבדור נכנס לתוקף ב-7 בספטמבר 2021, ואפשר לאזרחיה ולעסקים במדינה לבצע עסקאות במטבע הדיגיטלי.

 

חדי האבחנה ישמו לב שישנם קווי דמיון בין שתי המדינות בכל הקשור למצבם הכלכלי ואלו ללא ספק תרמו להחלטה לאמץ את המטבע הדיגיטלי “ולהמר” על הצלחתו. שתי המדינות נמצאות אי שם בתחתית הטבלה בתוצר לנפש, אך לראשונה עדיין יש יתרונות ניכרים.
אחוז העוני באל-סלבדור עומד על 20%, לעומת 71% ברפובליקה האפריקאית. בנוסף, לאל-סלבדור ישנו יתרון משמעותי גם בהיבט של שימושים דיגיטליים. אחוז החדירה לאינטרנט במדינה האפריקאית עומד על 11.5% בלבד, זאת לעומת אל-סלבדור בה שיעור החדירה לאינטרנט עומד על 50%. אין ספק שנתון זה יהווה מכשול משמעותי באימוץ הביטקוין על ידי אזרחיה ועסקיה של CAR בהתחשב בכך שחיבור לאינטרנט הוא צורך דיי בסיסי בשימוש ברשת הביטקוין. ואם זה לא מספיק, CAR גם מאופיינת בחוסר יציבות שלטונית ואלימות רבת שנים. בקיצור, זה לא הולך להיות קל.

אבל זה לא הסוף. גם אם נתעלם מהמכשולים הברורים, ישנן בעיות נוספות העלולות לצוץ. באל-סלבדור התחוללו הפגנות רבות בעקבות אימוץ הביטקוין ובמקביל התמודדה המדינה גם עם ביקורת נוקבת מקרן המטבע והבנק הבינלאומי. לדעת המחוקקים המערביים, ההכרה בביטקוין כהלך חוקי מסכנת את היציבות הפיננסית הרעועה גם ככה במדינה.


עד כה, אימוץ הביטקוין לא הניב רווחים לאל-סלבדור שרכשה את יתרות הביטקוין שלה במחיר ממוצע של 47,500$ אך אין ספק שמוקדם מידי לסתום את הגולל. השווקים הפיננסים בעולם נמצאים תחת לחץ כבד בחודשים האחרונים עם העליה במחיר הנפט, האינפלציה הגואה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה. ההשפעה ניכרת גם על המטבעות הדיגיטליים.

 

לסיכום, די ברור שבתמונה הגדולה של הדברים, אין להחלטה זו או לקודמתה השפעה אמיתית על אימוץ הביטקוין או על הביקוש אליו בעולם. מה שכן אפשר להגיד הוא שנראה שמדינות אלו קיבלו החלטה מושכלת לנסות ולקשור את גורלם לזה של הביטקוין. בהקשר הזה, יש לא מעט שיגידו שהן קיבלו את ההחלטה הנכונה.
במידה והביטקוין ימשיך לשגשג ולעלות בערכו, מה שבהחלט סביר שיקרה בעתיד הבינוני והלאה, ידם תצא על העליונה ותעוזתם תשתלם. הזמן יגיד.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן