איך למצוא ולהחזיק במטבע ה X100 הבא

אז סוף סוף החלטתם שהגיע הזמן שלכם לעשות כסף!

החדשות הטובות: כן גם אתם יכולים. החדשות הפחות טובות: לא, זה לא יהיה קל

אז איך בכל זאת תגדילו את הסיכויים שלכם להצליח מבלי לפשוט את הרגל בדרך?

תכירו שלושה עקרונות חשובים במיוחד ועוד כמה טיפים שיעזרו לכם בדרך

 

 

לבחור נכון

אז סוף סוף החלטתם שהגיע הזמן שלכם לעשות כסף. נמאס לכם לשמוע כל הזמן על ההוא שהשקיע בדוג’קוין לפני שלוש שנים ועכשיו הוא מיליארדרר או אפילו על החבר הזה שלכם שזרק 1,000 ש”ח על איזה מטבע קיקיוני ועכשיו גר בפנטהאוז מול הים.

החדשות הטובות: כן גם אתם יכולים! החדשות הפחות טובות: לא, זה לא יהיה קל ורוב הסיכויים שלא תצליחו.

אני לא אומר את זה כי אני לא מאמין בכם. ממש לא, אני לגמרי חושב שמי שמשקיע מספיק זמן, קורא, לומד ולא מוותר גם כשהוא נכשל יכול לגמרי לעשות את זה. אני פשוט עושה את זה מספיק זמן כדי לדעת שעל כל סיפור הצלחה שתשמעו יש מאות של “משקיעים” שהפסידו הכל.

אז איך בכל זאת תגדילו את הסיכויים שלכם להצליח מבלי לפשוט את הרגל בדרך? הגעתם למקום הנכון.

זה אגב הזמן להגיד שהדברים שכתובים כאן הן המלצות כלליות ולא ייעוץ פיננסי או כל מה שהדיסקליימר בדרך כלל אומר. אתם אנשים מבוגרים, קחו אחריות על המעשים שלכם ותחשבו טוב טוב לפני שאתם משקיעים. 

 

אוקיי, אז איך מתחילים? 

הדבר הראשון שאתם צריכים להבין הוא שהסיכוי שלכם למצוא את המטבע הבא שהולך לעשות x100 הוא דיי קטן. וגם אם בדרך כלשהיא הצלחתם (בדיעבד) למצוא אותו, רובכם תמכרו אותו אחרי שתרוויחו כמה עשרות אחוזים או אולי כמה מאות אם אתם ממש סבלניים.

לכן, שלושת העקרונות החשובים ביותר שאתם צריכים לאמץ הם:
ניהול סיכונים, פיזור רחב, ועמידה איתנה במטרות שהצבתם.
זה הולך להיות הרבה יותר קשה ממה שאתם חושבים אבל בהמשך תמצאו עוד כמה טיפים חשובים שעשויים לעזור.


ניהול סיכונים 

ניהול הסיכונים הוא זה שיבטיח שאתם לא הולכים להתרושש מההרפתקאה הזו.
אם הייתי אומר לכם בוודאות מלאה שיש מטבע שהולך לעשות פי 50 בשנה הקרובה כנראה הייתם שמים את כל מה שיש לכם עליו ועוד קצת. אבל בחיים האמיתיים אין וודאות וכולנו חכמים בדיעבד.

הסוד הוא לשים על מטבע שאתם חושבים שמסוגל לעשות מהלך כזה, סכום שמבחינתכם הוא כלום ושום דבר. סכום כזה שאם תוך 3 דקות הייתם מאבדים את כולו הייתם ממשיכים ביום שלכם כאילו שזה לא קרה. המספר הזה כמובן שונה מאדם לאדם. אם אתה חייל עני יכול להיות שגם 200$ זה המון בשבילך ואם את אשת עסקים מצליחה זה אולי 2,000$ עבורך.

בהשקעות בכלל, ובמיוחד בהשקעות במטבעות דיגיטליים עם תנודתיות גבוהה, אתם צריכים להיות מנותקים רגשית מהכסף. זה לא יכול להיות כסף שאתם צריכים למחיה שוטפת, זה לא כסף שמיועד בעתיד לילדים או לרכישת דירה. זה כסף פנוי שמבחינתם ברגע שהשקעתם אותו איבדתם אותו. תמחקו אותו מהאקסל (תיאורטית) ותשכחו שהוא קיים.

ניהול סיכונים לא רק מתייחס להשקעה הספציפית אלא למכלול ההשקעות שלכם באותו פרופיל הסיכון. כלומר, אם שמתם רק 100$ על מטבע אבל קניתם 100 מטבעות כאלו אתם מושקעים בקזינו כבר 10,000$ וזה לא מעט כסף.
שוב גם כאן כל אחד והסיפור שלו אבל ככלל, חשוב שהחלק הזה של התיק שלכם, של ההשקעות בסיכון גבוה במיוחד, יהיה קטן ויתפוס רק אחוזים בודדים מסך הכל.
כדי לדעת מה הסיכון האמיתי שלכם, תרחיבו מעט את המבט. אם יש לכם 5% מהתיק במטבעות משוגעים. היתר בביטקוין ואיתריום וגם בבנק אתם מחזיקים רק מניות טכנולוגיה קטנות פרופיל הסיכון שלכם גבוה במיוחד ואולי כדאי לבצע שינויים.
זכרו שלנכסים רבים יש קורולציה גבוהה. זה נחמד שהכל עולה אבל אל תבנו עליהם להגנה בירידות. רובנו לא מעריכים נכון את הסיכון שאנחנו נמצאים בו עד שהוא מתממש – ואז זה בדרך כלל כבר מאוחר מידי.

 

 

פיזור

פיזור זו מילה שלצערי משתמשים בה הרבה ולא תמיד במקומות הנכונים.
בסדר, כולם יודעים שלא צריך לשים את כל הביצים בסל אחד כי אם הסל נופל אז כל הביצים ישברו וכו’ וכו’…

אוקיי. אז כמה סלים צריך? וכמה ביצים לשים בכל סל? את זה אף אחד לא אומר לכם.
בפיזור, איזון היא מילת המפתח. אל תתפתו להשקיע במאות מטבעות בסכומים ממש קטנים. זה אולי יגדיל את הסיכון שלכם למצוא את האחד אבל יקטין משמעותית את הסיכוי שלכם לרווח.
תזכרו שהסיכויים לא לטובתכם כך שאם תתפזרו יותר מידי, גם שני מטבעות שיעשו לכם x50 לא יספיקו לכסות את ההפסדים מכל השאר. וגם אם כן הרווח הכולל שלכם יהיה עדיין יחסית נמוך. וזה אפילו יותר מסתכל מלא להצליח בכלל.

מצד שני, להשקיע ב 5 מטבעות ולצפות שאחד מהם יתפוס זה גם לא ממש ריאלי ולא עומד בעיקרון הקודם של ניהול הסיכונים.
אני חושב שבתיק (אני מתייחס כרגע רק לחלק של המטבעות האלו) צריכים להיות מספר בינוני של עשרות מטבעות, כל דבר בין 20 ל 40 נשמע לי סביר. אבל שוב, זו כמובן ההחלטה שלכם. תשחקו קצת עם המספרים ותראו מה יוצא לכם.

 

 

עמידה במטרות – תלמדו לשבת על הידיים

אוקיי פה זה כבר מתחיל להיות קשה.
כמה פעמים שמעתם את המשפט “אין, תאמין לי אם רק הייתי מחזיק את X עד עכשיו הייתי היום מיליונר”
בואו ונניח שהתמזל מזלכם והצלחם לפגוע במספר המדויק על הרולטה, איך תדעו מתי זה זמן טוב לצאת?

רובנו חושבים שלהפסיד זה קשה ולהרוויח זה קל. אז יש לי חדשות בשבילכם. אחת הסיבות המשמעותיות שבגללן יהיה לכם קשה לעשות הרבה כסף בשוק הזה היא שאתם תמכרו מוקדם מידי. כן, קשה מאוד לסחוב רווחים מבלי להתפתות למכור.
זה לא אתם, זה כולנו. רק יחידי סגולה מסוגלים לראות 1,000 ש”ח הופכים למיליון שקלים מבלי למצמץ. הרוב המוחלט יתחיל לקבל פחד גבהים וימכור מוקדם מידי.

אתם לא תאמינו כמה פעמים לאורך השנים גם אני החזקתי כל מיני מטבעות שאם רק הייתי נשאר בהם כנראה שלא הייתי יושב כאן ומספר לכם על זה. ואני מחשיב את עצמי כידיים חזקות יחסית.
המשותף לאלו שהצליחו באמת להרוויח סכומי כסף משמעותיים בשוק הזה הוא אחד והוא: אמונה. באנגלית זה נשמע יותר טוב: con·vic·tion. 

אם באמת יתמזל מזלכם ותמצאו גם מטבע עם פוטנציאל וגם תאמינו בו באמת ובתמים, שם יש לכם סיכוי אמיתי לעשות כסף משנה חיים. אלו שקנו איתריום ב 20 סנט וראו לנגד עיניהם את החזון של ויטאליק תוגמלו בהתאם, כנ”ל בביטקוין, פולקה דוט, סולונה וכו’.
הבעיה היא שהיא אפשר To force it. או שזה תופס אתכם או שלא. אז מה בכל זאת עושים אם אין לכם את האמונה המייקל סיילורית הזו?

האמת שאין פה תשובה ברורה. אבל כן יש לי כמה עצות שיכולות לעזור לכם בכל אופן להתנהל בתוך פוזיציה רווחית במיוחד, גם אם האמונה שלכם מתחילה להתערער: תתחילו להסתכל על סנטימנט השוק, על שווי הפרויקט ועל הטוקנומיקס.

 

סנטימנט השוק

שוק הקריפטו הוא שוק מחזורי כמו כל שוק אחר אבל בקריפטו הכל מתעצם. פה כשיש ירידות זה לא 30%-40% קלילים כמו בשוק המניות. אנחנו מדברים פה על 70%, 80% ולפעמים גם 99%. אבל זה עובד גם בעליות. ששוק הקריפטו במוד הנכון אפשר להרוויח מאות אחוזים על מטבעות בתוך כמה ימים ולפעמים גם אלפים.

נסו להבין באיזו סביבה אתם נמצאים עכשיו ותתאימו את הציפיות שלכם. אם השוק חם והכל עולה, תהיו חמדנים. זה לא אומר שלא תאלצו להתמודד עם נפילות פתאומיות של 20% ביום, גם זה קורה בשוק שוורי, אבל כשהמומנטום חזק כל מטאטא יורה וזה הזמן להיות אגרסיביים. לעומת זאת אם השוק בסנטימנט שלילי ורוב המטבעות יורדים רוב הזמן, עדיף להיות זהיר ופחדן.

עכשיו לדוגמא אנחנו עמוק בתוך שוק דובי. וגם אם תבחרו נכון זה כנראה לא הזמן שמטבעות יתחילו לקפוץ פי 2 ביום. אבל מצד שני זה בדיוק הזמן לחקור, ללמוד ולמצוא את היהלומים לעונה הבאה.

התרשים הבא הוא כמובן כללי ולא ממש מדויק אבל ב 8 השנים האחרונות הוא דווקא עבד לא רע.
הדבר החשוב ביותר לקחת מכאן הוא שהשוק כולו עדיין תלוי בביטקוין ואיתריום. כשהם בתנועה זה הזמן להעיז יותר ולהצטייד בכמה Moonbags לכל מקרה שלא יהיה.

מחזור שוק הקריפטו-1

שווי שוק

למרות ששווי שוק בקריפטו הוא לא לגמרי רלוונטי כמו נניח בשוק המניות, הוא עדיין אינדיקציה לא רעה כדי לבסס פוטנציאל של מטבע. אם נכנסתם בכל הכח למטבע בשווי שוק של 20 מיליארד דולר, יהיה קשה לצפות ממנו לעלות פי 100 מכאן. גם כי זה יביא אותו לשווי שוק גבוה מזה של הביטקוין אבל בעיקר בגלל כמות הכסף האדירה שתידרש כדי לעשות זאת. כדי לשלוח מטבע בשווי שוק גבוה לעליות נדרש המון המון כסף חדש שנכנס וקונה אותו.
לעומת זאת, פרויקט בשווי שוק של 2 מיליון דולר יכול לעשות פי 5 בשבוע ועדיין להיות “רק” 10 מיליון. ובגלל הסחירות הנמוכה שמאפיינת מטבעות כאלו, גם לא יידרש המון כסף כדי לעשות זאת. לפעמים כמה מאות אלפי דולרים יספיקו.

טוקנומיקס (Tokenomics)

או במילים אחרות, כלכלת הטוקנים. טוקנומיקס הוא דבר נוסף וחשוב שכדאי להבין לפני שזורקים כסף על מטבע מסוים.

לביטקוין יש 21 מיליון מטבעות ככמות סופית. איתירום מגדיל את ההיצע שלו ב 2% בשנה ובקרוב כנראה יילך ויתכווץ אבל זה לא הסיפור אצל רוב המטבעות.
לפני שאתם משקיעים, תנסו להבין מה אחוז האינפלציה השנתי של המטבע. יש לא מעט מטבעות שמייצרים אינפלציה של מאות אחוזים בשנה על ידי יצירת מטבעות חדשים.
לא משנה כמה מוצלח הפרויקט, קשה מאוד לעמוד בלחץ מכירות של מאות אחוזי אינפלציה בשנה. במצב כזה, שווי השוק של המטבע עדיין יכול להמשיך ולעלות, אבל השווי של כל מטבע בודד יכול להישאר זהה או אפילו לרדת.

שווי שוק = מספר מטבעות X מחיר מטבע : אם כמות המטבעות גדלה, מחיר המטבע יכול אפילו לרדת ושווי השוק עדיין יגדל.

ועוד שני טיפים אחרונים להיום:

הראשון אולי ישמע לכם קצת מוזר ולא ממש אחראי אבל נשבע לכם שיש בו הגיון.

לפעמים כדאי קודם כל לקנות ואחר כך לחשוב

אני כמובן לא מתכוון לקניה חסרת הבחנה או בסיס, אלא לזה שאם מצאתם מטבע שנראה לכם מעניין, עם שווי שוק נמוך ואינפלציה נמוכה והסנטימינט בשוק חיובי במיוחד – שווה לזרוק עליו כמה שקלים ורק אז להתחיל לצלול לעומק. אם בהמשך תמצאו משהו שלא נראה לכם תמיד תוכלו לצאת.

אז למה לעשות את זה בכל זאת? מנסיוני, כדי להתחיל, צריך לפעמים פשוט לקפוץ למים.
אם כל היום רק תקראו על מטבעות באופן תיאורטי ותנהלו תיקים ווירטואלים באיזה שהוא שלב תאבדו כיוון או עניין ותפחדו לפעול. השקעה, אפילו בסכום נמוך מכניסה אתכם למשחק וגורמת לכם להיות יותר מכווני מטרה. חייב קצת Skin in the game.


ולסיום טיפ אחרון, תתחילו לעבוד עם DEXes (בורסות מבוזרות). זירות מסחר ריכוזיות בדרך כלל רושמות למסחר מטבעות שיש סביבם כבר רמה מסוימת של עניין או שווי שוק מינימלי. אם אתם רוצים באמת לתפוס את הדגיגים כשהם קטנים כדאי לכם לסחור במטבעות שעדיין לא רשומים באף זירה. אם וכשזירה גדולה תרשום אותם למסחר תתכן קפיצה משמעותית במחיר – וזה יכול להיות בדיוק הזמן שלכם להגיד תודה ולצאת החוצה ברווח. כדי ללמוד עוד על DEXes לחצו כאן.

בהצלחה!

אם אהבתם את התוכן אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

 

** כל האמור כאן הוא בגדר תוכן לימודי ועצות כלליות. כל מי שסוחר, משקיע, מרוויח או מפסיד עושה זאת על דעתו בלבד.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן