עדכון שוק: מה קרה השבוע באיתריום?

איתריום שוקקת מתמיד וממשיכה להתכונן למיזוג הגדול.
הכנו עבורכם סיכום של האירועים האחרונים ברשת הבלוקצ'יין הפופולרית

זה לא סוד שאיתריום מייצרת לכוריה, אלו שמתחזקים את הרשת, עמלות והרבה. אבל אולי תתפלאו לדעת שהשבוע איתריום ייצרה פי 35! הכנסות מאלו שרשמה רשת הביטקוין (94 מיליון דולר בשבוע). העמלות הגבוהות שמאפיינות את הרשת לאחרונה הן בהחלט לא דבר חיובי, אך מצד שני, על אף עמלות אלו היקף הפעילות ברשת רק מדגיש עד כמה הביקוש לאיתריום ולאפליקציות הבנויות סביבה עדיין משמעותי.

בתמונה: השוואה בין הכנסות של רשתות בלוקצ’יין – 30 יום

למען האמת, הספיק פרוטוקול אחד הבנוי על איתריום בשם ENS Domains (מאפשר לרכוש NFT שהופך את הכתובת הדיגיטלית המסורבלת שלכם לרצף תווים קריא) לגלגל השבוע יותר כסף מכל רשת הביטקוין כולה.

לאלו מכן שלא מכירים את ENS, הפרוטוקול מאפשר לכם לרכוש שם עם סיומת eth בצורת NFT ייחודי ממש כמו שניתן לרכוש כתובת של אתר אינטרנט. לאחר שתחברו את ה NFT החדש שלכם עם כתובת הארנק הדיגיטלי שלכם, ניתן יהיה לשלוח אליכם איתריום או כל טוקן ERC-20 אחר בקלות ובנוחות באמצעות השם שבחרתם.
בנוסף, תוכלו להגדיר ב NFT שלכם גם קישורים לרשתות חברתיות ואפילו להציג דרכו את אוסף האומנות הדיגיטלית שלכם.
אגב, ENS Domains, עוד ועוד סלברטיז רוכשים NTFs עם השמות שלהם והשבוע היה זה ג’ימי פאלון (על 52 מיליון העוקבים שלו) שרכש והכניס לפרופיל הטוויטר שלו את הכתובת Fallon.eth.

 

היצע האיתריום הולך וקטן

עוד בצד הטכני, היצע האיתריום בזירות המסחר הריכוזיות ממשיך לצלול. שחקנים רבים מושכים את כספם מזירות מסחר אלו לארנקי web3, לאחסון קר לטווח ארוך או שנועלים אותם בחוזה החכם של רשת ה Beacon (הרשת שתתמזג עם איתריום במיזוג הצפוי בהמשך השנה) תמורת ריבית שנתית של כ 6%.

לחץ נוסף על צד ההיצע של איתריום מגיע גם מהשדרוג EIP-1559 שיושם ברשת בשנה שעברה ואשר אחראי על שריפת חלק מהעמלות שהרשת מייצרת בכל עסקה. עד כה “נשרפו” כ 2.15 מיליון מטבעות איתריום שיצאו מהמחזור לתמיד. (כמעט 2% מסך ההיצע).
ההערכות של מספר חוקרים בתחום מצביעות על כך שהיצע האיתריום כעת הוא הגבוה ביותר שאי פעם יהיה ושמעתה והלאה מספר המטבעות במחזור רק יילך ויקטן עם הפיכתה של הרשת לדיפלציונית פוסט המיזוג (יותר מטבעות יישרפו מאשר מטבעות חדשים שיווצרו).

מספר המאמתים ב Beacon Chain הולך וגדל

כעת כ 9.7% מסך האיתריום שבמחזור נעולים בחוזה החכם של ה Beacon Chain ולא צפויים להשתחרר לשוק בשנה הקרובה. בחודש האחרון בלבד נוספו כ 50,000 Validators  לרשת העתידית. אלו הם המאמתים שיחליפו את הכורים של איתריום אחרי מעבר הרשת ל Proof-of-stake.

רוצים ללמוד עוד על המיזוג הצפוי ושינוי שיטת הקונצנזוס של הרשת? הכנסו » לכאן

בתמונה: מספר המאמתים ב Beacon Chain לאורך זמן

שכבות L2 ממשיכות לגדול

השבוע עודכן כי הסכום הנעול (TVL) באפליקציות L2 של איתריום הגיע לשיא של 6.44 מיליארד דולר.
לאלו מכם שלא שמעו על L2. זהו שם כולל לרשתות בלוקציין אשר נבנות כשכבה שנייה על גבי איתריום במטרה להוריד את לחץ הטראנזקציות מהרשת הראשית ולאפשר אישור עסקאות מהיר יותר וזול במיוחד בו-בזמן שרמת האבטחה של העסקאות הינה עדיין מנגנון הקונצנזוס של הרשת הראשית של איתריום.
בשנה האחרונה הושקו מספר רשתות L2, בינהן בולטות  Optimismו  Atbitrum ועד כה מדובר בהצלחה מסחררת. מעניין יהיה לראות לאן אלו יתקדמו אחרי המיזוג שצפוי להקל משמעותית על העומס ברשת.

ולבסוף, הצלחה נוספת בהכנות החשובות למיזוג. Shadow fork נוסף בוצע והוכתר כהצלחה. אין עדיין תאריך סופי למיזוג אך הערכות מדברות על Q3-Q4 השנה. יש למה לחכות.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן