הפרלמנט הרוסי צפוי לאשר חוק שאוסר על תשלומים במטבעות דיגיטליים

החוק החדש שעומד בפני אישור הפרלמנט בא להשלים את החקיקה הקיימת ולסגור כל פתח אפשרי שמטבעות דיגיטליים ישמשו כאמצעי תשלום במדינה

אין אחר מלבד הרובל

אתמול, ב 7 ליוני, הציג ראש ועדת השווקים הפיננסיים הרוסי, אנטולי אקסקוב, הצעת חוק בפני הפרלמנט הרוסי שתאסור את השימוש במה שהוגדר כ”פעילות פיננסית דיגיטלית” כדי לשלם עבור כל סוג של סחורות או שירותים במדינה.

בהצעת החוק נכתב שהרובל הוא היחידה המונטרית (המטבע) היחידה בפדרציה הרוסית. ומטרת ההצעה היא למנוע את הצגתם של כל אילו אמצעי תשלום אחרים בשטחה של הפדרציה הרוסית.
בהצעה עצמה ישנה התייחסות לחקיקה שכבר קיימת ברוסיה אשר כתובה באופן שדיי ברור שאוסר על תשלומים בכל מטבע אחר פרט לרובל אך עדיין הדברים לא כתובים באופן מפורש. מטרת ההצעה הנוכחית היא לסגור כל חלון או חריץ אפשרי בעתיד ולהבהיר שאין שום אפשרות שמטבעות דיגיטליים יוכלו לשמש כאמצעי תשלום ברוסיה.

בנוסף לאיסור הברור כשימוש כמטבע, הצעת החוק גם באה להסדיר את מה שהיא מגדירה כ”פלטפורמה אלקטרונית” שהיא הגדרה דיי רחבה לכל פלטפורמה פיננסית או פלטפורמת השקעות שבה מוצעים נכסים פיננסים דיגיטליים.
פלטפורמות אלו ייחשבו כחלק ממערכת התשלומים הלאומית של רוסיה ויהיו מחויבות לכללי הבנק המרכזי של המדינה. בנוסף, כל פלטפורמה תדרש להגיש בקשה ולהרשם בבנק ולקבל אישור לפעילותה.

תשלומים אסור, אבל לא אומרים לא למס

אבל אין מה לדאוג, הרוסים לא מדירים לגמרי את הקריפטו מהמדינה. הם עדיין מוכנים לאפשר לאנשים להשקיע בהם ולא פחות חשוב לשלם עליהם מס. הרעיון הוא פשוט שאף אחד לא יתבלבל ויחשוב שביטקוין או כל מטבע אחר ישמש כדי לרכוש מוצרים או שירותים במדינה, אך תחת ההסדרה הקיימת וזו המוצעת, נכסים דיגיטליים ייחשבו כסחורות שיכולות להסחר בשווקי החוץ של המדינה ויהיו חייבים במס.

מלבד הצעה זו, שתי הצעות חוק חשובות נוספות ממשיכות את דרכן בתהליך החקיקה: האחת היא הצעת חוק “על מטבע דיגיטלי” שתגדיר ותסדיר את המסגרת הרגולטורית לשווקי הקריפטו באופן כללי, והצעה נוספת היא “על כרייה בפדרציה הרוסית” שצפויה לקבוע את ההנחיות עבור פעילות של כורי קריפטו במדינה.

אין ספק שגל החקיקה בעולם לגבי הקריפטו צובר תאוצה, בחלק מהמדינות אנחנו רואים אימוץ או לפחות קבלה של המטבעות הדיגיטליים ובחלק אחר אנחנו רואים התנגדויות וחרמות. כך או כך אני מאמין שבשנים הקרובות כל מדינה בעולם תהיה מחויבת להציג מסגרת כללים ברורה בנוגע לאחזקה, שימוש ומסחר במטבעות דיגיטליים. בתקווה נזכה סוף סוף לראות זאת גם במדינתנו הקטנה. 

אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן