סיכום שבועי לתעשיית המטבעות הדיגיטליים: השבוע שתרצו לשכוח

שבוע קשה במיוחד עבר על עולם המטבעות הדיגיטליים. רשת Terra קרסה לחלוטין ומחקה כ 100 מיליארד דולר ותעשיית הקריפטו כולה התכווצה ב 21%. אבל לא הכל אבוד, השווקים מתייצבים וייתכן וכעת זה הזמן לאתר את ההזדמנויות שהשוק מציע. הנה סיכום שבועי של כל מה שקרה בתעשייה בשבוע החולף.

השבוע שתרצו לשכוח

טוב אז אין ספק שאת המקום הראשון בכותרות השבוע תופסת רשת Terra. למי שעוד חשב שיש סיכוי, אתמול (חמישי) מאמתי הרשת עצרו אותה לחלוטין ואיתה את כל עשרות הפרוטוקולים שהופעלו על גביה, לפחות עד שיצליחו לחשוב על משהו. מלבד המיליארדים שנעלמו, עוד מאות מיליוני דולרים “לכודים” בשלל פלטפורמות שכרגע ירדו מהאויר וסביר להניח שכולם אבדו לנצח. הכל התחיל רק לפני כמה ימים עם אובדן שער הצמדה תמים לכאורה של המטבע היציב UST ומשם הכל החל להתדרדר במהירות חסרת תקדים. תוכלו לקרוא על זה בהרחבה כאן.

בסך הכל, אם נחזור שבוע בזמן נראה ששווי השוק של UST היה כ 19 מיליארד דולר וזה של LUNA, המטבע שאמור היה לייצב את הרשת, 81 מיליארד דולר. היום השווי המצטבר שלהם הוא למעשה 0. יש עוד כאלה שמחכים לתוכניות חילוץ אבל נראה לי שאפשר בשלב הזה לוותר על החלומות. 100 מיליארד דולר התאדו להם בשבוע אחד ואיתם כפי הנראה גם כמה אלפי מקומות עבודה. חשבונות רבים בטוויטר מספרים שאיבדו את כל הונם בנפילה אבל זה לא הגרוע ביותר. ברשת מדברים על לפחות 8 מקרי התאבדות בעקבות ההפסדים.
זה אולי זמן טוב להזכיר שאף פעם לא כדאי לשים את כל הכסף שלכם במקום אחד. לא בלונה וכן, גם לא בביטקוין. תמיד תדאגו שיהיה לכם פיזור מספק לכל מקרה שרק יהיה. אין לי ספק שעוד לא שמענו את הסוף בכל הקשור לנזקים עקיפים שנגרמו בעקבות הקריסה. מדובר באירוע טראגי בסדר גודל עצום לכל הדעות.
סתם דוגמא “קטנה” לנזק עקיף שכזה הוא פרוטוקול שרץ בכלל על רשת אבלנץ’ בשם Blizz שהודיע הבוקר שכל הכספים של הפרוטוקול נגנבו כי מישהו הפקיד LUNA כערבון ובגלל טעות בעדכון השער של לונה (היה רשום שהוא עדיין שווה 0.1$ בזמן שהוא בעצם שווה 0.01$) הפורץ הצליח להציג ערבון שלא קיים ולווה “בחינם” את כל הכספים של הפרוטוקול. כ 9 מיליון דולר.

גם לשאר המטבעות הדיגיטליים לא היה שבוע מוצלח במיוחד. ביטקוין איבד כ 16.5%, איתריום ירד ב 23.5%, סולנה ופולקה-דוט ירדו ביותר מ 30% וכל השאר ירדו איפהשהוא בין 20% ועד ל 70% בשבוע.
כולל התיקון הקטן בשווקים בבוקר יום שישי, תעשיית הקריפטו כולה איבדה כ – 367 מיליארד דולר או 21% משוויה בשבוע. אאוץ’.

גם לשווקים המסורתיים לא היה שבוע כיפי במיוחד. עד כה ה S&P ירד ב 5% והנאסדק כ 8%. בהסתכלות רחבה יותר אפשר לגלות ש 90 הימים הראשונים של שנת 2022 הם במקום השני והלא מכובד מבין כל פתיחות השנה הגרועות ביותר בהיסטוריה של שווקי המניות, כך שאם אתם מרגישים שהשנה קשה במיוחד בהשקעות אתם כנראה צודקים. החדשות הטובות הן שלפחות בחצי מהמקרים, השווקים מתקנים ועולים בהמשך השנה וגם אם לא אז בד”כ הירידות לא נמשכות עוד הרבה. (זה בסוף השנה. הדרך עדיין יכולה להיות רכבת הרים).

עוד נתון מעניין במיוחד מהשווקים המסורתיים הוא זה. ב – 8 הפעמים האחרונות ששוק המניות ירד (במונחים שנתיים) מדדי אגרות החוב עלו. אם נתסכל על 2022 נראה תמונה שונה לגמרי. הפעם אין Flight to safty ונראה שכולם מפסידים בכל מקום. מוזר ומעניין בו”ז.

בחזרה לקריפטו. בהמשך לקריסתו של UST, אתמול (חמישי), ראינו עוד אירוע קצר אבל מדאיג של אובדן ההצמדה ב USDT, המטבע היציב הגדול ביותר עם שווי שוק של 80 מיליארד דולר. מוכרים נרגשים הצליחו להוריד את המטבע עד ל 95 סנט לדולר. הסטייה הגדולה ביותר שנראתה בשנים האחרונות ושוק הקריפטו צלל במהירות. למזלנו נראה שהעמידות של USDT גבוהה בהרבה ונכון לעכשיו השער חזר ל 99.75 סנט לדולר. לא מושלם אבל קרוב מספיק.
יש לקח גדול ללמוד השבוע בכל הנוגע למטבעות יציבים. לא כל המטבעות היציבים נבראו אותו דבר – תדעו איפה הכסף שלכם נמצא ואיך המטבע היציב עובד. יש המון סוגים שונים של מטבעות יציבים ולכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. אפשר להתווכח אבל אני חושב שהשבוע למדנו שאולי במטבעות יציבים, ריכוזיות זה דווקא דבר טוב. אתם יכולים ללמוד עוד על מטבעות יציבים כאן.

עוד כותרות

כל שאר החדשות השבוע מתגמדות לעומת האירועים הללו אבל בכל זאת, הנה עוד כמה כותרות מהשבוע שחלף:

המשך הבדיקות לקראת המיזוג הקרב ברשת איתריום נמשכות. השבוע בוצע עוד “Shadow Fork” מוצלח בדרך למעבר ל Proof of Stake.

מתנדי ה RSI, המצביעים על שוק תנאי שוק “Oversold” נמצאים ברמתם הנמוכה ביותר מאז שנת 2019.

נתוני האינפלציה שוחחרו בארה”ב, הנתון מראה קצב אינפלציה שנתי של 8.3%.
החדשות הרעות: זה גבוה ממש. החדשות הטובות: זה לפחות לא ממשיך לעלות. 

ציפיות השוק לגבי גובה הריבית בארה”ב הן הגורם המכריע ביותר לגבי הסנטימנט בשווקים ומכיוון שכרגע איתריום וביטקוין נסחרים בקורולציה של כמעט 80% מול שווקי המניות – כדאי להיות מודעים גם לנתון הזה. בהקשר הזה, הסנאט האמריקאי אישר הערב את המשך כהונתו של ראש הפדרל-ריזרב המכהן, ג’רום פאול, לעוד 4 שנים. עד לשנת 2026. ברכות.

עוד ממחוקקי ארה”ב. ג’נט יילן, שרת האוצר שוחחה השבוע בכנס על ביטקוין ועל צמיחתה האדירה של התחום מ 14 מיליארד דולר ל 3 טריליון דולר בפרק זמן של 3 שנים בלבד. יילן קראה למחוקקים ואמרה שתפקידה של הממשלה הוא “לדאוג לפיתוחה של חדשנות אחראית – חדשנות שתעבוד עבור האזרחים האמריקאים ותדאג לאינטרסים שלהם אך גם לאלו של הסביבה.” (קריצה לביטקוין זולל האנרגיה)

אוסטרליה משיקה 3 ETF חדשות למטבעות דיגיטליים. שתיים צפויות לעקוב אחר מחיר הביטקוין ואחת לאיתריום.

סאם בנקמן, בעלי זירת המסחר FTX ואיש נחמד במיוחד בלי קשר, הודיע כי רכש נתח של 7.6% מחברה רובין-הוד. המניה בתגובה עלתה ב 28% אחרי שעות המסחר. נראה שבנקמן, שעשה הון אדיר מצמיחת הקריפטו בשנים האחרונות פוזל גם לשווקים המסורתיים ובמיוחד לקהל הצעיר שסוחר דרך אפליקציית רובין-הוד. אלון מאסק, מאחוריך.

ולבסוף, אינסטגרם מודיעה שתתמוך ביצירתם של NFTs על גבי הפלטפורמה שלה דרך מספר רשתות בלוקצ’יין. התמיכה בשלב זה תהיה עבור NFTs מרשתות  איתריום, פוליגון וסולנה. נזכיר רק שאינסטגרם נמצאת בבעלות פייסבוק שלאחרונה שינתה את שמה ל Meta. למי שלא יודע. NTFs הן אחת מאבני הייסוד של עולם המטאוורס שמטא שואפת ליצור. בשלב הראשוני, אינסטגרם לא תגבה כסף ממשתמשים שיפרסמו את ה NTFs שלהם על גבי האפליקציה.

לסיכום, זה היה שבוע שרבים ירצו לשכוח אבל דווקא בשבועות האלו אפשר ללמוד ולהפיק לקחים. זה הזמן לוודא שאתם משקיעים רק במה שאתם מבינים. שאתם מפוזרים מספיק ושאתם לא תלויים בכספי ההשקעה לחיי היום יום. השקעות נכונות בירידות יכולות להתברר כהחלטות משנות חיים בהמשך. אז קדימה, לא להתעצל. שבת שלום.

אם אהבתם את התוכן אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק ולעקוב אחרי בטוויטר

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן