13 כללים שכל Yield Farmer חייב לדעת

אז החלטתם להפוך לחקלאיי תשואה ולחרוש את שדות ה WEB 3.0? מזל טוב!
הנה הכללים שאתם פשוט חייבים לדעת וליישם אם אתם רוצים להצליח בתחום

  1. בנו תוכנית.

         כדי לבנות את התוכנית שלכם, שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • מהם המטבעות שאני מתכוון להחזיק לטווח הארוך?
  • כמה זמן פנוי יש לי בכל יום לעסוק ב Farming?
  • איך אני הולך לעקוב אחר התשואות המשתנות?
  • כל כמה זמן אני מתכוון לקצור את הרווחים? (Harvesting)
  • מה אחוז האחזקה שלי במטבעות יציבים?
 
  1. בחרו קודם את המטבעות שלכם ורק אחר כך את החוות. לא להפך.
    לבחור חוות תשואה רק בשביל התשואה הגבוהה זה רעיון רע מאוד. יש סיבה שהתשואה כל כך גבוהה. ייתכן וזה בגלל שהפרוטוקול שמציע אותם נבנה בחופזה ולא השקיע משאבים בבדיקות קוד ואבטחה וייתכן שזה בגלל אינפלציה של אלפי אחוזים בשנה. בכל מקרה תמיד תזכרו את הכלל הבסיסי ביותר – אם התשואה גבוהה, הסיכון גבוה.
 
  1. תחליטו מראש כמה זמן אתם מוכנים להשקיע ב Farming בכל יום/שבוע. השקעות פסיביות דורשות תשומת לב נמוכה אך יהיו בהכרח בעלות תשואה נמוכה בהתאם. ניהול אקטיבי של Farming לעומת זאת יהיה רווחי יותר אך דורש המון זמן.

    השקעה פסיבית בסיכון נמוך יכולה להיות Staking פשוט של מטבע בארנק או הפקדה של מטבע יציב בפרוטוקול דוגמת Anchor. פעולות אלו לא מצריכות השגחה שוטפת ומספיק כמה דקות כל שבוע או בכל חודש כדי לקצור את הרווחים אם בכלל.

         השקעות אקטיביות דורשות זמן וניהול מתמיד. ראשית צריך כל הזמן לחקור וללמוד על פרויקטים               חדשים. צריך לזהות את הטרנדים והנרטיבים בשוק ולנוע איתם.
         אם בחרתם לקחת הלוואות ולהתמנף על האחזקות שלכם אתם צריכים לעקוב כל הזמן אחר יחס                 החוב/ערבון כדי להמנע מהנזלות כפויות.
         ביצוע Farming במטבעות עם תשואה גבוהה ואינפלציה גבוהה בהתאם יחייבו אתכם לקצור את                   הרווחים ולהמיר למטבעות יציבים בתדירות גבוהה ולא פעם תידרשו לדלג מבלוקצ’יין אחת לשנייה             כדי להשתתף בחוות השוות ביותר. תבינו כמה זמן זה הולך לדרוש מכם והאם אתם מסוגלים לעמוד             בכך.

  1. תכינו מראש תוכנית לקצירת הרווחים. אתם יכולים להחליט לתת לרווחים להצטבר לאורך זמן או אולי לקצור אותם בתדירות גבוהה ולהמירם למטבעות יציבים. אם אתם חובבי סיכון, תוכלו אפילו לקצור את הרווחים ומיד להכניסם בחזרה לחווה. הבחירה היא שלכם אבל תחליטו מראש מה האסטרטגיה שלכם ותתמידו בה.
 
  1. אל תתפתו לספק נזילות לבריכות של מטבעות זבל (Shitcoins). כל פרויקט חדש, קיקיוני ככל שיהיה, חייב נזילות לטוקן שלו כדי שתהיה לו זכות קיום. אל תהיו הפראיירים שמספקים נזילות לפרוייקטים האלו. אם מטבע מציע לכם 1,500% תשואה בשנה כדי להצמיד את האיתריום שלכם אליו, פשוט דלגו הלאה. כאשר המטבע הזה ירד ל 0, והוא יירד, כך יירד גם האיתריום שלכם.
 
  1. תדאגו תמיד לשמור על האלוקציה הרצויה בתיק שלכם. בצעו חלוקה של התיק לפי הקטגוריות הבאות ודאגו לשמור עליה: מטבעות יציבים, מטבעות Blue Chips (איתריום, ביטקוין), מטבעות בסיכון בינוני, מטבעות בסיכון גבוה. תמיד שמרו על האלוקציה שתרצו ואל תתפתו להמיר את הביטקוין שלכם כדי להוסיף נזילות לפרויקט בסיכון גבוה. ב 9 מתוך 10 מקרים אתם תתחרטו על כך.
 
  1. תבינו למה כל מטבע נמצא בתיק שלכם. לאורך זמן, מרבית המטבעות מציגים ביצועי חסר מול ביטקוין ואיתריום. אז נכון שיש לא מעט מטבעות שיתנו לכם x100 בשנה אבל אם לא תדעו לצאת מהם בזמן יש סיכוי לא רע שהם יחזירו לשוק הכל בחזרה. תמיד תדעו למה אתם מחזיקים את המטבע ותנסו להבין מתי הזמן הכי טוב להפרד ממנו. בשוק שוורי הכל עולה אך מטבעות שאין מאחוריהם בסיס מספיק חזק נוטים להתאדות כשמגיעות הירידות.
 
  1. יש מטבעות שיעשו אתכם עשירים. אחרי שבחרתם אלוקציה והבנתם את רמות הסיכון השונות שיש לכם בתיק, תמיד כדאי להחזיק בסכומים קטנים כמה מטבעות שלדעתכם בעלי פוטנציאל להתפוצץ כלפי מעלה. יש לא מעט סיפורים על איך השקעה של 1,000 דולר הפכה למליונים. עם הרבה מזל וקצת שכל, זה יכול לקרות גם לכם.
 
  1. תהיו גמישים. תבינו שהאסטרטגיה שלכם לא צריכה להישאר זהה בשוק שוורי ובשוק דובי. נסו להבין באיזה שלב של השוק אתם נמצאים ופעלו בהתאם. בשוק שוורי קחו יותר סיכון ותצמצמו את אחוז המטבעות היציבים בתיק שלכם. בשוק דובי, תתכנסו למזומן ובצעו Farming בסיכון נמוך. שווקים דוביים יכולים להמשך זמן רב ולייאש גם את טובי המשקיעים. וודאו שהמטבעות שאתם מחזיקים הם המטבעות שיש לכם אמונה גבוהה בהם. אחרת, כנראה שתתיאשו ותמכרו ברגע הכי לא נכון.
 
  1. תמיד תחזיקו חלק מהתיק שלכם במטבעות יציבים. גם בשוק שוורי לא חסרות ירידות חדות ותמיד טוב שתהיה לכם תחמושת לנצל הזדמנויות. בשוק דובי, מטבעות יציבים הם אלו שעוזרים לכם לישון בלילה. בכל מקרה אל תחזיקו אותם סתם. תמיד תבצעו Farming ותמקסמו את התשואה שלכם.
 
  1. אם אתם רוצים לעלות רמה ולהיות Farmers במשרה מלאה תדאגו להבין את כל סוגי ה Farming השונים שעולם ה DeFi מציע:
 
  • הלוואות
  • Staking
  • בריכות נזילות
  • בריכות נזילות ממונפות
  • אסטרטגיות דלתא-נייטרליות
  • בריכות אופציות
  • אסטרטגיות Loop
 
  1. אל תגזימו עם מספר החוות הפעילות שלכם. זה נכון שחשוב מאוד לפזר סיכונים בין פרוטוקולים שונים ואפילו בין בלוקצ’יין שונים אבל קחו בחשבון שבכל חווה יש התעסקות רבה. בין אם זה בזמן ובין אם בעלויות. בכל חווה תצטרכו לעקוב אחר התשואות המשתנות, מחירי המטבעות השונים, יחס החוב/ערבון, הודעות של הצוות וכו’. שמרו על מספר חד ספרתי של חוות כדי שתוכלו תמיד לנהל את הפוזיציות שלכם ביעילות.
 
  1. אל תזניחו את המחקר. עולם ה DeFi זז בקצב שלא נראה כמותו מעולם. תמיד תדאגו להישאר מעודכנים בפרוטוקולים החדשים ובנרטיבים של השוק. זוהי אמנם הנקודה האחרונה אך ללא ספק החשובה מכולם. מי שטורח וחוקר הוא זה שמוצא את החוות השוות ביותר וגם זה שיודע ראשון מתי כדאי לברוח. אל תנוחו על זרי הדפנה אם מצאתם חווה שמספקת לכם תשואה יפה. תוך מספר שעות התשואה יכולה להשתנות ולהכריח אתכם לנדוד הלאה. תדאגו לעקוב אחר האנשים הנכונים, כנסו לערוצי הדיסקורד של פרוטוקולים חדשים ומעניינים, תמיד תהיו מעודכנים במצב השוק וקחו בחשבון גם אירועים חיצוניים כמו החלטת ריבית בארה”ב, נתוני אינפלציה או מלחמה באירופה. כל פרמטר במשוואה יכול להשפיע מהותית על ההשקעה שלכם.
 

פוסט זה מבוסס על שרשור הטוויטר המצוין של Shivsak

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן