ישראל תפסה והחרימה כספים מ-190 חשבונות מסחר בבינאנס הקשורים לארגוני טרור

מאז שנת 2021, הרשויות בישראל תפסו לא פחות מ-190 חשבונות מסחר שהתנהלו בזירת המסחר הפופולרית והגדולה בעולם: בינאנס (Binance), עם קשרים לכאורה לקבוצות טרור כמו חמאס ודעאש, כך דווח ברויטרס ביום חמישי.

הדו”ח מצטט מסמכים שטרם פורסמו מהמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטירור (המט”ל). אגף השייך למשרד הביטחון. על פי המסמכים הללו, המט”ל החרימה בינואר מטבעות דיגיטליים משני חשבונות עם קשרים לארגון הטרור דאעש ועשתה זאת שוב גם ב 4 באפריל וב- 23 באפריל.

אבל אלו רק החדשות האחרונות. רישומים ממשלתיים אחרים מראים שהחל משנת 2021, ישנם יותר מ-100 מחשבונות מסחר בבינאנס הקשורים לחמאס שנתפסו.
בקישור הזה באתר המט”ל ניתן לצפות בכל צווי התפיסה שפורסמו החל מחודש יולי 2021.
נראה שבשנת 2022 כמעט ולא בוצעו פעולות תפיסה אך מתחילת 2023 הפעילות התחדשה ובאופן אגרסיבי במיוחד.

בהודעה האחרונה שפורסמה באתר האינטרנט של המט”ל נכתב כך:

“כחלק מהמערכה הכלכלית שמובילה מערכת הביטחון נגד מימון טרור באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים והידוק הלחץ על חברות החלפנות בשירות חמאס, נתפסו יותר מחצי מיליון ש”ח במטבעות דיגיטליים מכוח צו של שר הביטחון.

הסיכול הינו תוצר של פעילות מאומצת של המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור (מט״ל) במשרד הביטחון, יחידת הסייבר במשטרת ישראל, אמ”ן בצה”ל, מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, יחידת החילוט והרשות לאיסור הלבנת הון במשרד המשפטים.

במסגרת מבצע הסיכול נתפסו 81 חשבונות דיגיטליים ומאות ארנקים דיגיטליים השייכים לחברות החלפנות בשירות החמאס: חברת אלמתחדון לחלפנות, משרד דובאי לחלפנות והעברות כספיות וחברת אלופאק לחלפנות.

חברות אלו הוכרזו בשנים האחרונות בצווים של שר הביטחון כארגוני טרור, בשל הסיוע שהן נותנות לארגון הטרור חמאס, ובפרט לזרוע הצבאית, בהעברות כספים בהיקפים של עשרות מיליוני דולרים בשנה.

מדף ההודעות של המטה ללוחמה כלכלית בטרור

כידוע, על פי החוק הישראלי, מותר לשר הביטחון להורות על החרמת כספים ונכסים הקשורים לארגוני טרור. הנושא דיי ברור כשמדובר על חשבונות בנק רגילים, אך מסתבר שהתקנה תקפה גם עבור זירות מסחר למטבעות דיגיטליים ואפילו בכאלו שרשומות הרחק מגבולותיה של מדינת ישראל.

שיתוף פעולה מלא מצידה של בינאנס

זירת המסחר בינאנס ספגה לא פעם ביקורת על מנגנוני הרגוליציה שלה שלטענת המבקרים עודדו את משתמשי הבורסה לזלזל בפיקוח על הלבנת הון.
על פי הנתונים שפורסמו ברויטרס, מאז שנת 2017, בינאנס עיבדה יותר מ-10 מיליארד דולר בתשלומים שבוצעו על ידי ארגונים או יחידים בעלי עבר פלילי ועבור שחקנים רעים אחרים המנסים לעקוף את הסנקציות אמריקאיות.

בינאנס מצידה טוענת שהיא מצייתת ומשתפת פעולה עם כל הרגולטורים על מנת להבטיח שהפלטפורמה שלה לא תהיה נגישה לטרוריסטים וגורמים זדוניים אחרים.

מהחברה נמסר שכל בעל חשבון נדרש לעבור תהליך ארוך כדי לקבוע אם לחשבון הנ”ל ישנם קשרים לארגוני פשיעה כלשהם.

מבינאנס נמסר ש”בהתייחס לארגונים הספציפיים המוזכרים בכתבה, חשוב להבהיר ששחקנים רעים (כמו ארגוני טירור לדוגמא) לא רושמים את חשבוניתיהם בשמות של הארגונים שמהם הם מגיעים.
זו הסיבה שהצוות שלנו משתף פעולה עם גורמי אכיפת החוק, וממנף מידע שזמין רק להם על מנת לזהות אנשים המפעילים חשבונות עבור ארגונים בלתי חוקיים”.

בבינאנס מגלים שהם מעסיקים צוות של לא פחות מ 700 חברים שמעבד כ 1,300 בקשות של אכיפת חוק על בסיס שבועי. 

כך או כך, לפחות לגבי ישראל, נראה שבבינאנס בהחלט משתפים פעולה באופן מלא עם הרשויות ומסייעים להם במלחמה נגד ארגוני הטרור.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ותעקבו אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן