מתיחות בשוק הקריפטו על רקע הכרזת ה SEC הצפויה בנוגע לאישור קרן-סל הביטקוין הראשונה

היום הוא המועד האחרון שבו ה SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) נדרשת להשיב לחיוב או לשלילה בנוגע לבקשת רישום קרן-סל הביטקוין SPOT הראשונה בעולם

רגע ההכרעה מתקרב

היום, ה-10 לינואר 2024, הוא המועד האחרון שבו ה SEC (רשות ניירות ערך האמריקאית) נדרשת להשיב לחיוב או לשלילה בנוגע לבקשת רישום קרן-סל הביטקוין ספוט הראשונה בעולם.
הבקשה שהוגשה על ידי חברת קרנות-הסל ARK הינה רק אחת מתוך רשימה ארוכה של 12 מנפיקות אשר פנו ל SEC בבקשה לאשר קרן-סל נסחרת על הביטקוין.

אתמול, אחרי מהומה לא קטנה ברחבי פלטפורמת X (טוויטר למחמירים) הוציא ראש רשות ניירות הערך האמריקאית גארי גנסלר, הבהרה שהרשות עדיין לא אישרה את רישומה של קרן-הסל. זאת בעקבות ציוץ קודם שפורסם שבו דווקא נכתב שהאישור כן ניתן. מסתבר שחשבון ה X של ה SEC נפרץ ואלו שפרצו אותו ניצלו את העובדה להרוויח כסף קל מתגובת השוק

ציוץ ההכחשה של גנסלר

וכמו שאפשר לראות בגרף הבא, הציוץ המזויף, וזה שבא אחריו תרמו ללא מעט תנודתיות במחיר הביטקוין בפרק זמן קצר במיוחד.

תנודות חריגות בשער הביטקוין בעקבות הציוץ המזויף

המירוץ ל ETF

כאמור, 12 חברות שונות הגישו בקשה לרישום תעודות סל מגובות ביטקוין כאשר הבולטת בהן היא ענקית הקרנות בלאקרוק (BlackRock). היום הוא התאריך האחרון בנוגע לקרן של ARK אך כפי שניתן לראות בתמונה הנ”ל, יש עוד לא מעט חברות שצפויות לקבל תשובה בימים ובחודשים הקרובים.
(תאריך במענה האחרון לכל בקשה מופיע בעמודה הימנית בטבלה).

ההערכות בשוק הן שה-SEC תנצל היום את ההכרזה כדי לענות למספר חברות במקביל, זאת במיוחד אם התשובה תהיה חיובית לגבי ARK.

ועוד חשוב לציין שאם אכן יתקבל האישור המיוחל היום, קרן-הסל עשויה להתחיל להסחר כבר ביום העסקים הבא.

מה יקרה למחיר הביטקוין אחרי הכרזת ה SEC?

תלוי. וכמו תמיד התשובה מורכבת.

התרחיש ההגיוני אומר כמובן שאישור הבקשה יביא לעליה במחיר, אך צריך לקחת בחשבון גם את ציפיות השוק שכידוע כבר תמיד מגולמות במחיר.
אם מרבית השחקנים בשוק כבר הקימו פוזיציות בציפיה לאישור הבקשה, ונהנו מהרווחים בשבועות האחרונים, ייתכן והאישור עצמו יהיה דווקא אירוע “Sell the news”.
מנגד, אם ישנם עוד גופים גדולים ש”יושבים על הגדר” וממתינים להכרעה עצמה, ייתכן ונראה ביקושים אדירים ועליות שערים מיד עם קבלת האישור.

חשוב לציין ששתי האפשרויות הנ”ל הן בעיקר רלוונטיות לטווח הקצר, הימים הקרובים לכל היותר.
אם מביטים לטווחים בינונים של שבועות או לטווחים ארוכים יותר כמו חודשים או שנים, אין שום ספק שאישור הקרן הוא אירוע חיובי נטו לשוק שיתרום לעליות מחירים משמעותיות לאורך זמן.

אל תתפסו אותי במילה אבל אישור של תעודת-הסל היום בשילוב עם אירוע חציית בלוק הביטקוין בעוד מספר חודשים לדעתי יביא את הביטקוין למחיר של מעל או לפחות לסביבת ה 100,000$ לביטקוין אחד עוד לפני אמצע השנה.

ומה אם הבקשה תדחה? לעומת התרחיש החיובי שיכול לייצר מספר תוצאות בטווח הקצר, התרחיש השלילי יהיה יותר ברור. דחייה של הבקשה ללא ספק תוביל לירידה משמעותית ומהירה במחיר הביטקוין, סביר להניח שתוך מספר דקות בודדות המחיר יצנח בשיעור משמעותי.
כך או כך, אני לא ממליץ לנסות ו”לסחור את האירוע” ובטח שלא לפעול במינוף. בכל תרחיש השוק צפוי להתנהג באלימות ולהיות תנודתי במיוחד. נותר רק לקוות שהתנודתיות תהיה בעיקר כלפי מעלה.

ומילה אחרונה על ההשלכות מעבר לביטקוין. האירוע כאמור חיובי לשוק הקריפטו כולו אך לעניות דעתי, אם יתקבל האישור, המרוויח הגדול יהיה לא אחר ממטבע האיתריום שכל העיניים יעברו מיידית אליו ואל בקשות קרן-הסל הפתוחות שהוגשו למסחר בו. על פי מרבית השחקנים בשוק, מחיר האיתר כרגע לא מגלם עדיין תרחיש של אישור קרן-הסל שיבוא בעקבות אישור קרן-סל על הביטקוין, אם אכן האישור יתקבל היום, הוא ייתפס כאירוע חיובי במיוחד לקראת המענה בנוגע לקרנות האיתריום.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, תרשמו לערוץ ה YouTube  ותעקבו אחרינו בטוויטר.

* האמור לעיל אינו המלצה לקנות או למכור את מטבע הביטקוין, איתר או כל מטבע אחר וכל העושה זאת, פועל על פי דעתו הבלעדית.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן