האירוע הגדול הגיע: עדכון שנגחאי המצופה של איתריום צפוי להתקיים היום

שדרוג שנגחאי של איתריום שצפוי להתרחש היום יאפשר לראשונה למפקידי ה Beacon Chain למשוך בחזרה את מטבעות האיתריום הנעולים שלהם.

עדכון שנגחאי מתרחש במקביל לשדרוג נוסף בשם Capella. יחד, עדכונים אלה מכונים בדרך כלל "שאפלה".

הגענו לשנגחאי

שדרוג שנגחאי של איתריום שצפוי להתרחש היום יאפשר לראשונה למפקידי ה Beacon Chain למשוך בחזרה את מטבעות האיתריום הנעולים שלהם.
לאלו מכם שפחות זוכרים או לא מכירים, נזכיר שה Beacon Chain היא רשת הבלוקצ’יין שעלתה לאוויר בדצמבר 2020 והתמזגה עם רשת האיתריום הראשית במיזוג הגדול שבוצע בספטמבר האחרון. אותו מיזוג ששינה את שיטת הקונצנזוס של הרשת מ Proof Of Work ל- Proof Of Stake ובין היתר גם הקטין את היצע המטבעות החדשים שנוצרים מידי יום בכ 90%.

התמריץ להפקדה לרשת ה Beacon היה שתמורת הצטרפות כ Validator (מאמת), המפקיד יקבל תשואה משתלמת על אחזקותיו שנעה בין 5%-8% לשנה.
הקאץ’ היה שהפקדה לרשת ה Beacon הייתה חד-צדדית ולא היה ניתן למשוך את המטבעות בחזרה. שדרוג שנגחאי כאמור הולך לשנות את זה

עדכון שנגחאי מתרחש במקביל לשדרוג נוסף בשם Capella. יחד, עדכונים אלה מכונים בדרך כלל “שאפלה”. השדרוג של שנגחאי יתבצע כאמור היום (בזמן UTC) אך עבורנו בישראל הוא יתבצע בפועל בסביבות 1:00 בלילה של ה 13 באפריל.

 

שדרוג שנגחאי הוא אירוע משמעותי במיוחד לרשת האיתריום והוא עוד שלב מהותי ב Roadmap השאפתני של הרשת. בזמן העדכון, בכל רחבי העולם צפויות להתרחש “מסיבות צפייה” מיוחדות.
חברי קהילה, אנליסטים, עיתונאים וחוקרי בלוק’ציין כולם יכססו ציפורניים ויחזיקו אצבעות שאירוע המשיכה הראשון אי-פעם של איתריום יעבור בשלום.

מפת הדרכים של איתריום

נכון להיום, כ 15% מסך מטבעות האיתריום הקיימים נעולים בחוזה החכם של ה Beacon Chain ובהתחשב בתקופת הנעילה הארוכה ובתנודתיות הגבוהה במחירו של המטבע במהלך שלושת השנים האחרונות זה רק סביר שיתעוררו ספקולציות רבות לגבי היקפי המשיכות והשפעתן הצפויה על השוק.
החשש המרכזי הוא כמובן מהצפה של מוכרים שתביא לירידה משמעותית במחיר כאשר כולם ינסו לממש את אחזקותיהם בפרק זמן קצר.

חששות מוגזמים?

אז, האם באמת שדרוג שנגחאי צפוי לגרום לעודף היצע ולירידה משמעותית במחירו של האיתריום?

חברת Glassnode, מובילה עולמית שמתמחה בניתוח נתוני מטבעות דיגיטליים מעריכה שהפחד והחשש מגל מכירות אחרי ביצוע השדרוג מוגזמים.
לאחר שביצעו מחקר שוק מקיף במיוחד, ב Glassnode צופים שמתוך 18 מיליון מטבעות האיתריום שנעולים ב Beacon Chain, רק כ 170,000 מטבעות צפויים להימשך ולהימכר במהלך השבוע הראשון.

על פי נתוני Glassnode, רק כ 253 מפקידים (Validators) ממתינים לצאת באופן מיידי מהרשת כאשר תתאפשר המשיכה.

אפילו במקרה הקיצוני שבו הסכום המרבי של התגמולים יימשכו ויימכרו, נפח צד המכירה עדיין נופל בטווח של נפח המסחר השבועי הממוצע. לכן, אנו מסיקים שאפילו למקרה הקיצוני ביותר תהיה השפעה סבירה על מחיר ה-ETH“, נכתב ע”י Glassnode.

בנוסף, על פי הנתונים של חברת המחקר רק 22% מ-253 המפקידים היוצאים נמצאים כעת ברווח.

התרחיש המרכזי

ב Glassnode הכינו שלושה תרחישים מרכזיים שמשלבים מספר גורמים ותרחישים של משיכות חלקיות ומלאות:

תרחיש מספר 1: במקרה הקיצוני ביותר, שבו סך התגמולים שנצברו, כמו גם סכום המשיכה המרבי המותר לשבוע יימשך וימכר, אנחנו צפויים לראות סך של 1.54 מיליון איתר הופכים לנזילים. כ- 2.93 מיליארד דולר. הסבירות שמעניקים לתרחיש הזה ב Glassnode הוא אפסי אך במידה והוא אכן יתממש ההשפעה על המחיר תהיה משמעותית.

תרחיש מספר 2: משיכות מלאות של 45,000 ETH שיועמדו למכירה, יגרמו לסביבות ה 312,000 מטבעות איתריום להפוך לנזילים במהלך השבוע הראשון. כ 592 מיליון דולר. תרחיש זה הוא בעל סבירות בינונית ובמידה והוא יתרחש נפח המסחר הממוצע אמור לספוג את המכירות בלי בעיה מיוחדת.

תרחיש מספר 3: ההערכה הרווחת אשר מבוססת על משיכות חלקיות של 50%, ניתוח ופילוח המפקידים והנחות שונות לגבי רווחיות המשקיעים. כמו כן, ציפיה שהמספר הנוכחי של המאמתים יוכפל סביב השדרוג בשנגחאי, התרחיש הזה מראה שסכום כולל של 170,000 מטבעות איתריום יימכרו. כ 323 מיליון דולר, עם השפעה יחסית זניחה על מחירי השוק.

תרחיש מס’ 3 וזה ש Glassnode מעריכים שהוא הסביר ביותר, מציג גם נקודה חשובה במיוחד שצריך לתת עליה את הדעת.
כולם עסוקים באופן טבעי בכמות המוכרים שינצלו את השדרוג כדי למשוך את השקעותיהם אבל כמעט ואין התייחסות למפקידים חדשים שיצטרפו בעקבות הסרת החסמים ומגבלות המשיכה. ואין ספק שיהיו לא מעט כאלה.

נכון להיום, Validator שמחזיק במינימום של 32 מטבעות איתר צפוי לקבל עבורם תשואה שנתית של סביב ה 6%. תשואה של 6% לשנה ללא סיכון נוסף, עבור מחזיקים שגם ככה מחזיקים מטבעות איתריום לטווח ארוך היא עסקה לא רעה בכלל ויש כמה אנליסטים שמעריכים שדווקא האפשרות למשוך את המטבעות היא זו שתתחיל Super-Cycle של הפקדות לרשת ותעלה את אחוז המפקידים מ-15% ל-30% ואפילו יותר מתוך סך כל מטבעות האיתריום הקיימים.

תרחיש כזה, גם אם ייקח זמן (בין חודשים לשנה ואף יותר) צפוי לנטרל לחלוטין את אפקט המכירה של המטבעות וליצור ביקוש אדיר למטבע לאורך זמן.

תרחישי המכירות האפשריים על פי Glassnode

כך או כך גם במקרה קיצון של המשיכות, העיצוב של איתריום ומגבלת המשיכות השבועית שעומדת על כ 45,000 מטבעות תגביל את הכמות הנמכרת וצפויה לפרוס אותה על פני שבועות וחודשים.
בנוסף, צריך לזכור שמידע על השדרוג נמצא ומגולם כבר בשווקים ובמחירו של מטבע האיתר (אין כרגע פוזיציות שורט יוצאות דופן שמהמרות על צלילה במחיר). ולכן סביר להניח שההשפעה הכלכלית של השדרוג על רשת האיתריום תהיה בהרבה פחות דרמטית ממה שרבים מצפים.

היכולת להפקיד ולמשוך מטבעות ללא חסמים צפויה להתאזן יחסית במהרה ובהסתכלות לטווח ארוך אין ספק שהיא דווקא תחזק את הרשת וצפויה למשוך אליה בעתיד שחקנים מתוחכמים ולמפקידים גדולים יותר שירגישו בנח להצטרף אליה כמאמתים חדשים ברשת.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ותעקבו אחרינו בטוויטר.

אין באמור המלצה לקנות או למכור ביטקוין, איתריום או כל נכס פיננסי אחר. 

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן