טטר, החברה המנפיקה של המטבע היציב USDT בהודעה דרמטית

טטר, החברה שמנהלת את יתרות המטבע היציב הפופולרי הקרוי על שמה (ומוכר גם בשם USDT), מודיעה על אסטרטגיית ההשקעה חדשה בביטקוין.

החל מהחודש, טטר מתכוונת להקצות באופן קבוע עד ל 15% מהרווחים התפעוליים שלה לרכישה של מטבעות ביטקוין בשוק החופשי.
לדברי דובר החברה, המטרה במהלך החדש של טטר היא לגוון ולחזק את היתרות שמגבות את שער ההצמדה של המטבע היציב שלה.

לא יודעים כלום על מטבעות יציבים או על טטר? קראו את הפרק הזה במדריך השלם שלנו.

על פי דוח היתרות האחרון שפרסמה טטר לרבעון הראשון של 2023, נכון לסוף מרץ 2023, טטר כבר מחזיקה כ-1.5 מיליארד דולר במטבעות ביטקוין ברזרבות שלה.
עוד מציינים בטטר שלמרות שמרבית המשקיעים המוסדיים נוהגים לאחסן את הביטקוין שלהם אצל צד שלישי, הם דווקא מאמינים בפילוסופיית “לא המפתחות שלך, לא הביטקוין שלך” ולכן הם מנהלים ומתכוונים להמשיך ולנהל את אחזקות הביטקוין שלהם בעצמם.

אחזקות ביטקוין

אז כמה זה יוצא?

חדי ההבחנה שבינכם בטח שמו לב שבהודעה נמסר שטטר מתכוונים להשקיע עד ל 15% מהרווחים ולא בהכרח את הסכום המקסימלי האפשרי בכל חודש. ונקודה חשובה נוספת, מדובר רק על חלק הרווחים הממומשים.

כלומר, רווחים שיווצרו כתוצאה מעליות שערים לא יכללו בחישוב הסכום לקנייה אלא רק רווחים שימומשו בפועל ושמורכבים מהפרש בין מחיר קניה ומכירה נטו או מתקבולים שיתקבלו בפועל בידי החברה כמו לדוגמא קופונים של אגרות חוב ממשלתיות.

את ההחלטה של טטר להשקיע דווקא ורק בביטקוין ולא באף מטבע אחר הם מסבירים כך:

ההחלטה להשקיע בביטקוין, המטבע הדיגיטלי הראשון והגדול בעולם, מבוססת על החוזק והפוטנציאל שלו כנכס השקעה“, כך אמר פאולו ארדואינו, ה CTO של טטר. “ביטקוין הוכיח ללא הרף את חוסנו והתגלה כנכס לטווח ארוך עם פוטנציאל צמיחה משמעותי. ההיצע המצומצם שלו, האופי המבוזר והאימוץ הנרחב שלו מיקמו את הביטקוין כבחירה מועדפת בקרב מוסדיים וקמעונאים כאחד. ההשקעה שלנו בביטקוין היא לא רק דרך לשפר את הביצועים של תיק ההשקעות שלנו אלא גם שיטה ליישר קו עם טכנולוגיה טרנספורמטיבית שיש לה פוטנציאל לעצב מחדש את הדרך בה אנו מנהלים עסקים וחיים את חיינו“.

המספרים (המרשימים) של טטר

על פי הנתונים האחרונים המפורסמים באתר החברה, טטר מחזיקה נכסים בשווי כולל של 85.2 מיליארד דולר. לעומת זאת, שווי ההתחיבויות שלה, או במילים אחרות, שווי השוק של המטבע היציב USDT עומד רק על 82.8 מיליארד דולר.
זה משאיר לחברה כרית ביטחון לכל צרה שלא תהיה בשווי של 2.4 מיליארד דולר. לא רע.

נכסים מול התחיבויות - טטר

מתוך אותם 85 מיליארד דולר, כ 84.7% או 72.16 מיליארד דולר נמצאים במזומן או פקדונות לטווח קצר כאשר מתוך אותם פקדונות כ 76.5% (55 מיליארד דולר) מושקעים באגרות חוב קצרות מועד של ממשלת ארה”ב.
וזו נקודה ששווה להתעכב עליה.

הקטע הוא שעד ממש לא מזמן, להחזיק אג”ח קצר של ממשלת ארה”ב היה מהלך דיי עקר שדומה להחזקת מזומן. זה היה בגלל הריבית האפסית ששררה בשוק.
אבל, בשנה האחרונה בעקבות התפרצות האינפלציה ובעקבותה גם עליית הריבית החדה על ידי הפד, אותן אגרות חוב הפכו להיות מכרה זהב שמייצר תשואה שנתית של 5% ללא סיכון (מלבד כמובן שחיקת ערך הדולר התמידית).

התפלגות הנכסים של טטר

חשבון פשוט יראה לנו שבמצב הנוכחי טטר ייצרו מידי שנה יותר מ 2.5 מיליארד דולר ברווחים רק מההחזקה הזו. מלבדה, יש לטטר עוד מקורות הכנסה שמגיעים מהלוואות ואחזקות אחרות ככה שיוצא שבמצב העניינים הנוכחי טטר היא למעשה חברה סופר-רווחית עם מבנה הוצאות דיי בסיסי. מה שאומר שבסוף השנה רוב רובו של הכסף הזה הולך לרדת ישירות לשורת הרווח.

אגב למקרה שתהיתם, אותם 15% פוטנציאלים מתוך אותו רווח צפוי הם משהו סביב ה 370 מיליון דולר בשנה שיופנו לרכישת ביטקוין. זה אמנם רק אם מלוא התקרה תנוצל עד הסוף ונכון שבסך הכל עדיין לא מדובר על סכום יוצא דופן ביחס לביקושים ולמסחר של הביטקוין אבל עדיין, מדובר ללא ספק בחדשות טובות למטבע הכתום ולאקו-סיסטם כולה.

לסיכום, נראה שבהחלטה הזו, בין היתר, בטטר שואפים לחזק את אמון הציבור ולנסות לנהוג בשקיפות מלאה. מה שלא היה כל כך טבעי עבורם בעבר. (ואולי גם רומזים לנו שלדעתם השוק השוורי בפתח).

שמה של טטר נקשר לא פעם להלבנות הון, עסקים מפוקפקים ובנקאות צללים ובהחלט נראה שבתקופה האחרונה החברה עושה מאמץ כביר לתקן את המוניטין הקלוקל שלה ולהיתפס כחברה לגיטימית. בין עם על ידי שקיפות בשיתוף ופרסום דוחות עדכניים של היתרות שלה ובין עם בדרך של תקשורת בריאה והסברה כלפי השוק ולקוחותיה.

רבים הספידו את טטר ואת USDT יותר פעמים ממה שניתן לספור. לעת עתה, חייבים להגיד שטטר דווקא נראת חזקה מאי פעם.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ותעקבו אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן