בריטניה מציעה עקרונות מיסוי חדשים לעסקאות DeFi (בנקאות מבוזרת)

טיפול המס במתן ולקיחת הלוואות באמצעות פרוטוקולי מימון מבוזר (DeFi) עשוי להשתנות בקרוב בבריטניה לאחר שזרוע המיסוי של משרד האוצר מציגה מידע חדש לגבי מיסוי הפעולות בתחום.

טיפול המס במתן ולקיחת הלוואות באמצעות פרוטוקולי מימון מבוזר (DeFi) עשוי להשתנות בקרוב בבריטניה לאחר שזרוע המיסוי של משרד האוצר מציגה מידע חדש לגבי מיסוי הפעולות בתחום.

השינויים הרגולטוריים המוצעים מבקשים לפשט את האופן שבו פעולות ורווחי DeFi מחויבים במס ולהפחית את “הנטל האדמיניסטרטיבי” על משלמי המסים.

איך זה קשור אלינו?

בואו נתחיל דווקא מהסוף, למה שזה בכלל יעניין אותנו כאן בישראל מה מתכננים הרגולטורים הבריטים בתחום ה DeFi?

אז התשובה הפשוטה לשאלה הזו היא שמרבית (אם לא כל) עדכוני החקיקה האחרונים בתחום המטבעות הדיגיטליים בישראל הושאלו – או יותר נכון לומר – הועתקו מתקנות והחלטות של רשויות זרות. סביר להניח שגם תחום ה DeFi, כשיזכה סוף סוף להתייחסות מקומית, יילך גם הוא בעקבותם.

ישראל, כמדינה קטנה לרוב נמנעת מלסלול דרכים חדשות ולא מקצה משאבים נרחבים למחקר וניתוח תחום המטבעות הדיגיטליים ולכן הגיוני שהיא תעדיף “להעתיק” החלטות של מדינות בעלות צורת שלטון דומה לשלה ובעלות מנגנונים ביורוקרטיים משוכללים ויעילים. הבולטות שבהן הן ארה”ב ובריטניה.

החדשות הפחות טובות בהקשר הזה הן שעד כה, נראה שבישראל מעדיפים ללכת יותר אחרי ארה”ב שמסתמנת כמדינה שנוקטת בקו אנטי-קריפטו מובהק ופחות אחרי בריטניה ומדינות אחרות באירופה שנוקטות קו מתון יותר בכל הקשור לרגולציה של תחום המטבעות הדיגיטליים.

המדיניות החדשה

רשויות המס במדינה הודיעו כי החל מה- 27 באפריל ועד ל 22 ביוני תתקיים תקופת ייעוץ שבה מתבקשים אנשי מקצוע וחברות העוסקות בפעילויות DeFi, יחד עם גופים מייצגים וצוותי חשיבה להגיש את דעתם על מדיניות מס ה DeFi המוצעת של הממשלה.

על פי שינויי החקיקה המוצעים, פעולות במטבעות דיגיטליים המשמשים בעסקאות DeFi לא בהכרח יחשבו כפעולות שמחייבות אירוע מיסוי, בשונה מהמצב הקיים היום. אירוע מס יחול ויתרחש רק כאשר מטבעות דיגיטליים יומרו או יוחלפו בעסקה שאינה מוגדרת כעסקת DeFi.

על פי ההצעה, עסקה חייבת לעמוד בקריטריונים מסוימים כדי להיחשב לעסקת DeFi ובאופן ספציפי, היא צריכה לכלול העברה ראשונית של נכסי קריפטו ממלווה ללווה, באמצעות חוזה חכם, כאשר הלווה מחויב בסיום העסקה להחזיר את המטבעות למלווה.

להלן תמצית של תרחישי המיסוי השונים בפעולות DEFI נפוצות:

תרחישי DeFi שונים ומיסוי

שימו לב שכאשר עסקת DeFi לא מבוצעת בשלמותה על פי ההגדרה היא הופכת מיידית להיות עסקת קריפטו רגילה ובהתאם מתקיים גם אירוע מס.

מטרת ההתייעצות היא להקים מסגרת ש”מתאמת טוב יותר” את מיסויים של מטבעות דיגיטליים המשמשים למתן ולקיחת הלוואות והמרות בעסקאות DeFi תוך כדי הקלה על המשתמשים לציית לתקנות.

“על מנת להפחית את הנטל האדמיניסטרטיבי על המשתתפים, מסגרת המס החדשה תמסה את התשואות המתקבלות מפעולות DeFi כהכנסות במהותן ותחייב מסיוי נפרד ושונה בעסקאות נכסי קריפטו אחרות.”

הייעוץ הוא השלב השני בתהליך בן חמישה שלבים, שלאחריו יתבצע ניסוח חקיקה, יישום ומעקב, ובסופו של דבר, סקירה והערכה של השינוי.השלב הראשון התקיים כבר ביולי האחרון כאשר ממשלת בריטניה ביקשה משוב בנושא מיסוי הלוואות בנכסי קריפטו והחזקתם בהקשר של DeFi.

פישוט התהליך האדמיניסטרטיבי צוין שוב כיעד העיקרי וכן הפחתת העלויות עבור משלמי המסים המשתתפים ב-DeFi. 
סה”כ נראה שבריטניה שואפת לשפר את טיפול המס ב DeFi כך שיוכל לשקף טוב יותר את המהות הכלכלית של עסקאות אלו. אפשר רק לקוות שתהליך דומה יתרחש גם אצלנו בעתיד.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ותעקבו אחרינו בטוויטר.

אין באמור המלצה לקנות או למכור ביטקוין, איתריום או כל נכס פיננסי אחר. 

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן