רגע ההכרעה של Ripple ו XRP מתקרב. מה הסיכויים לניצחון בבית המשפט ומה זה אומר לגבי מחיר המטבע?

תביעת ה-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) נגד חברת ריפל צפויה ככל הנראה להסתיים בימים או לכל היותר בשבועות הקרובים ויש לא מעט מומחים משפטיים שמאמינים כי ריפל יכולה לנצח.

Ripple Vs. SEC: הסיבוב האחרון

תביעת ה-SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) נגד חברת ריפל צפויה ככל הנראה להסתיים בימים או לכל היותר בשבועות הקרובים ויש לא מעט מומחים משפטיים שמאמינים כי ריפל יכולה לנצח.

בתביעה, שמתנהלת כבר יותר משלוש שנים, ה-SEC מאשימה את ריפל במכירת ניירות ערך לא רשומים (מטבע ה XRP שלה) בשווי מצטבר של 1.3 מיליארד דולר. ריפל מצידה טוענת כל הזמן ש-XRP הוא בכלל סחורה (Commodity) ולא נייר ערך (Security), כפי שנטען על ידי ה-SEC.

ניירות ערך (Securities) מוסדרים על פי חוק בצורה הדוקה בהרבה יותר מסחורות ודורשים בהתאם יותר שקיפות, דיווח של חברות והקצאת משאבים רבים.
ניצחון של ריפל במאבק המשפטי שלה מול רשות ניירות הערך, אם אכן יקרה, עשוי להשליך לטובה על שוק המטבעות הדיגיטליים כולו ולעודד רבים שנמצאים במצב דומה או שצפויים להיות במצב דומה בעתיד.
מנגד, הפסד במשפט עלול להצית חששות מהבאות ולגרום לפחד מפיקוח מחמיר ונוקשה במיוחד של הרשויות על שוק המטבעות הדיגיטליים כולו. זה כמובן צפוי לפגוע קשות בסנטימנט החיובי של השוק שנמצא בעליה בחודשים האחרונים.

אם פונים לשוק כדי למצוא רמזים אפשריים לגבי ההכרעה הקרבה ומסתכלים על תנועת המחירים האחרונה של XRP, נראה שהסוחרים ו/או המשקיעים דווקא אופטימיים במיוחד. יש שיגידו אופטימיים מידי.

בשבועיים האחרונים לבדם XRP עלה ביותר מ 40%, ומהשפל של ינואר השנה המטבע עלה ביותר מ 80%.

למה לקנות ב Spot אם אפשר להתמנף?

נראה שעל רקע התקווה שריפל תנצל במשפט, משקיעים רבים לא הסתפקו רק בקנייה ישירה של XRP ופנו לשוק החוזים העתידיים. זאת במטרה להתמנף על אחזקותיהם ולהינות מרווחים גבוהים במיוחד במידה והמטבע אכן ימשיך לעלות בעקבות תוצאה חיובית.

מאז שהחל הראלי האחרון הפוזיציות הממונפות על מטבע ה XRP עלו בכמעט 90% ל-843 מיליון דולר, הערך הגבוה ביותר מאז דצמבר 2021. המחיר, כאמור לא איחר לעלות במקביל.
עליה בפוזיציות הפתוחות שמגיעה במקביל לעליה במחיר היא איתות מובהק למומנטום שוורי.

במידה ובית המשפט אכן יקבע ש XRP הוא סחורה, אותם סוחרים צפויים לרשום רווחים משמעותיים.
יש גם לא מעט שטוענים שזכייה, בנוסף להשפעה המידיית על מטבע ה XRP, תוביל לתחילתה של “עונת אלטים” חדשה. הכוונה כאן היא לשוק שוורי של מטבעות דיגיטליים קטנים יותר מביטקוין ואיתריום שכאשר הם מתחילים גל עליות, הוא בדרך כלל מאופיין בעליות חדות במיוחד ובכסף רב שזורם אליהם.

מנגד, צריך לזכור שסופן של כל פוזיציות הלונג (המהמרות על עליה במחיר) הוא מכירה. אם בית המשפט יקבע ש XRP הוא נייר ערך, כל אותן פוזיציות אופטימיות יהפכו מיידית ללחץ מכירות מסיבי על שוק שגם ככה יסבול מסנטימנט שלילי. התוצאה יכולה להיות צלילה של עשרות אחוזים במחירו של המטבע בפרק זמן קצר מאוד.

הצד הטכני של הסיפור

כמו שאפשר לראות בגרף היומי עליית המחירים האחרונה של XRP הייתה מאוד אגרסיבית ורצופה והביאה אותו לאזור התנגדות משמעותי במחיר. נראה שלבנתיים גל העליות נעצר.

מבט על הגרף השבועי מראה אפילו בצורה טובה יותר עד כמה חשובה רמת המחירים הזו כהתנגדות:

כמו שניתן לראות בגרף השעתי, במפגש הראשון של המחיר עם הגבול העליון של הרצועה המחיר נבלם וירד בכ 10% לפני שנעצר בחלקה התחתון.

כעת, אחרי המהלך האגרסיבי שביצע המטבע קשה לראות כיצד הוא פורץ את הרמה הזו וממשיך הלאה ללא חדשות נוספות.
מכיוון שבמקרה שלנו מדובר באירוע דיי בינארי. כן או לא. סחורה או נייר ערך. התנועה לכל כיוון צפויה להיות מהירה וחדה במיוחד.

הפסד במשפט ללא ספק יגרום למחיר לרדת בחדות ויאשש את רמת ההתנגדות החזקה. תרחיש שכזה יביא גם שורטיסיטים רבים ללחוץ על המחיר כלפי מטה ובמקביל גם יתחיל גל של הנזלות כפויות על פוזיציות לונג שיצטרפו ללחץ המכירות. להערכתי במצב כזה, אנחנו נראה את המטבע מגיב במהירות וחוזר בשלב הראשון לקו המגמה התומך האלכסוני של השנה האחרונה. ירידה של כ 35%-40%.

תרחיש של ניצחון ללא ספק יגרום לפוזיציות השורט להיסגר במהרה, מה שיוביל ללחץ קניות משמעותי ולפריצה של רמת ההתנגדות. בנוסף סביר להניח שקונים רבים שהעדיפו להמתין לבשורות יצטרפו לקונים ויטיסו את המחיר כלפי למעלה.
בתרחיש כזה אני מעריך תנועה רצופה ומהירה עד לרמת ההתנגדות המשמעותית הבאה באיזור ה 85 סנט. עליה של כ 50% מהמחיר הנוכחי.

מה שכן אני חושב שבתרחיש החיובי, צריך לקחת בחשבון אפשרות שעצמת הקניות תהיה חלשה יותר מהצפוי. זאת מכיוון שחלק מאלו שרכשו את המטבע בשבועות האחרונים בהכנה להכרעה חיובית במשפט ימהרו לממש רווחים (יותר מ 100% בשבועיים זה לא רע) וילחצו את המחיר כלפי מטה בסוג של אירוע של “מכור את החדשות”. כמובן שקשה להעריך מראש את העצמה של כל צד וכל מהלך אבל יש סיכוי לא רע שזה ישמש כמשקולת על המחיר על אף החדשות הטובות.

האם הם בכלל יכולים לנצח?

אז אנחנו כפי הנראה עומדים בפני אירוע שיוביל בכל תרחיש לתנועה של 30%-50% במחיר המטבע. כשהמספרים כל כך גדולים, שווה במיוחד להקדיש מחשבה לשאלה: האם יש להם באמת סיכוי לנצח?

למקרה שלא שמתם לב, בחודשים האחרונים הממשל האמריקאי על כל זרועותיו נמצא בעיצומו של “מבצע חנק” משולב על תעשיית הקריפטו. תביעות נגד שלל זירות מסחר מהגדולות בעולם, סגירת בנקים ידידותיים לקריפטו, מעצרים, צווים, הטלת מיסים חדשים על כרייה ומה לא – כולם מכוונים לדבר אחד – לחנוק את תעשיית הקריפטו בארה”ב ולחסל אותה. למרות שרבים לא יסכימו איתי, לדעתי ריפל היא לחלוטין חלק מאותה תעשיה.

בנוסף בעוד כשלושה חודשים הפד צפוי להשיק שירות תשלומים מיידי שינסה להתחרות בהעברות הכספים המיידיות של המטבעות הדיגיטליים והממשלה עובדת במרץ לקראת השקת מטבע דיגיטלי ממשלתי (CBDC) בשנה הבאה.

אז למרות האופטימיות הגואה בשוק, מבחינתי, הכיוון הוא דווקא לשלילה.
בתור מישהו שעוקב אחרי שוק הקריפטו לא מעט שנים, שמתי לב שכמעט בכל פעם שבית המשפט צריך להכריע בעד או נגד חברת קריפטו כלשהיא, הוא כמעט תמיד בוחר בצד של הממשל.
לפני מספר חודשים קיבלנו אפילו הצצה מקדימה בתביעה קטנה בהרבה, אך דומה במאפייניה, של חברת קריפטו בשם LBRY. גם במקרה של LBRY, ה SEC תבע את החברה על מכירת ניירות ערך באופן לא חוקי ובתום משפט מתיש שנמשך שנים שהראיות שבו היו מאוד לא חותכות, בית המשפט פסק נגד החברה.

בנוסף, צריך לזכור שהמקרה של ריפל הוא מקרה מאוד פומבי ובולט שמתנהל כבר שנים והוא צפוי לשמש כתקדים לגבי עשרות אם לא מאות חברות קריפטו אחרות בעלי מאפיינים דומים שביצעו פעולות דומות לפעולות שריפל ביצעה.
ניצחון של ריפל יהיה מכה אדירה ל SEC וניצחון אדיר לתעשיית המטבעות הדיגיטליים ובדיוק מהסיבה הזו אני לא רואה את זה קורה. לא באקלים הנוכחי. ממשל ביידן נראה נחוש במיוחד לחסל או לכל הפחות לפגוע קשות בתעשיית הקריפטו ואפשר רק להניח שרוח המפקד תשרה באולם בית המשפט.

אבל ולמרות כל האמור לעיל, היו גם מקרים שבהם בית המשפט התנהג באופן לא צפוי ונתן לאנדרדוג לנצח. בנוסף צריך לזכור שריפל היא לא בדיוק חברת קריפטו מסורתית ושיש לה לא מעט קשרים ושיתופי פעולה ארוכי טווח עם בנקים גדולים ברחבי העולם. הם אפילו גייסו את בן-ברננקי (נגיד הפד לשעבר) לאחד מהאירועים שלהם בעבר שדיבר בשבחם.
אם באיזה שהוא סיכוי ריפל תנצח זו תהיה חגיגה גדולה לתעשייה וסביר שהיא תביא איתה עליות דו-ספרתיות בערך בכל מטבע שנסחר בשוק. כך או כך מדובר באירוע משמעותי מאוד שצפוי להביא לתנודתיות גדולה ב XRP ובשוק המטבעות הדיגיטליים בכלל, במיוחד אם התוצאה תהיה חיובית. אז… שווה לחכות ותתכוננו בהתאם.

* אין באמור המלצה לקנות או למכור את מטבע ה XRP או כל מטבע אחר.

אם אהבתם את התוכן אתם מוזמנים לעשות לנו לייק בעמוד הפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube
ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן