נמצא תחליף לבנק הקריפטו Silvergate? קבוצת בנקאות הקריפטו BCB מתכוננת להשיק בקרוב שירותי בנקאות דולריים בארה”ב

מנכ"ל קבוצת BCB אומר שהוא מקווה להקים כבר ברבעון השני של השנה את מערך התשלומים שיאפשר מעבר בין מטבעות פיאט דולריים למטבעות דיגיטליים.

קבוצת BCB , חברת עיבוד תשלומים שמקשרת בין חברות קריפטו למערכת הבנקאית, מאיצה את התוכניות שלה להוספת שירותי המרה בין הדולר האמריקאי למטבעות דיגיטליים על מנת לעזור למלא במהרה את החור שהותירה רשת Silvergate Exchange Network או בקיצור SEN כשנסגרה לאחרונה, כך מסר מנכ”ל החברה, אוליבר פון לנדסברג-סיידי.

קבוצת BCB הממוקמת בלונדון, היא חברת הקריפטו הראשונה שקיבלה רישיון מהרגולטור הבריטי, הרשות להתנהלות פיננסית (Financial Conduct Authority), לספק שירותי בנקאות והמרה למטבעות דיגיטליים והיא מספקת שירותי פיאט לקריפטו במספר מטבעות כגון הלירה סטרלינג, האירו והפרנק-השוויצרי ברחבי אירופה. BCB משרתת בעיקר שחקנים מוסדיים גדולים כגון זירות המסחר הותיקות: Bitstamp, Gemini ו-Kraken ועבור חברת השירותים הפיננסיים Galaxy Digital.

רשת ה - BLINC

BCB השיקה את רשת התשלומים שלה שנקראת BCB Liquidity Interchange Network Consortium, או בקיצור BLINC, אי שם באמצע שנת 2020. מערכת ה BLINC היא מערכת סליקה בזמן-אמת שעושה עבור האירו, הפאונד והפרנק השוויצרי את מה ש-SEN של סילברגייט עשתה בארה”ב עד לאחרונה בדולר אמריקאי עבור לקוחות קריפטו גדולים.

אגב, השירות המתוכנן של BCB הוא לא היחיד שצפוי לספוג חלק מהנשורת שהשאירה סילברגייט.
רשת Signet של הבנק הניו-יורקי Signature Bank (סימבול SBNY) היא רשת מקבילה ל SEN של סילברגייט והיא הרשת הבאה בגודלה בתחום שסולקת מטבעות דיגיטליים תמורת פיאט ולהיפך בזמן אמת.
BCB, שכבר עובדים על ההשקה שלהם בארה”ב כשנה וחצי מקווים להאיץ עד כמה שאפשר את התהליכים הנדרשים כדי לנגוס בכמה שיותר נתח שוק ופעילות.

רשת ה BLINC של BCB בניגוד ל- SEN היא רשת מולטי-צ’יין שפועלת מול מספר רב של מטבעות והיא אינה קשורה למוסד אשראי אחד, כמו במקרי של Silvergate או גם של Signature Bank.
בשונה מהמתחרים, BLINC לא מיועדת להפקדת פקדונות אלא היא נבנתה כגשר תשלומים עבור גופים מוסדיים על מנת לאפשר שינוע והמרת כספי קריפטו למערכת הבנקאית.

מנכ"ל החברה, אוליבר פון לנדסברג-סיידי

אנחנו פועלים במודל מבוזר“, אמר לנדסברג-סיידי. “מה ש Silvergate ו-Signature מספקים הוא פתרון של אשראי מוסדי שמיושם על משהו שהוא בעיקרו בכלל בעיית תשלומים. הצרות של סילברגייט התחילו כאשר הם אפשרו הימורי ביטקוין ארוכי טווח כנגד פיקדונות מזומנים לטווח קצר, פוזיציה בלתי אפשרית כפי שהסתבר בשווקים המטורפים של שנת 2022. הקרנות של BLINC מכוסות ביחס של 1:1, הן לא ממונפות, לא ממושכנות (un-rehypothecated), ותמיד מחזיקות את הכספים באופן מוגן“.

בתגובה לסגירתה של רשת SEN אמר לנדסברג-סיידי, מנכ”ל ,BCB שהוא מתכוון לנסות ולהקדים את השקת השירות בארה”ב כמה שהוא רק יכול. השאיפה שלהם היא לעלות לאויר כבר בחודשי האביב הקרובים והוא מבטיח לעשות כל שביכולתו כדי לסייע ללקוחות שנתקעו ב SEN וליצור המשכיות בפעילות העסקית בהתחשב  בחפיפה המשמעותית הקיימת בין לקוחות סילברגייט ללקוחות BCB. 

שירותי בנקאות תמיד הייתה בעיה קשה עבור חברות שעוסקות בתחום המטבעות הדיגיטליים, בעיקר מכיוון שרבות מהן רואות כמטרה הסופית את הצורך בהחלפתה והמצאתה מחדש של המערכת הפיננסית המסורתית.  

הקריסות והשערוריות האחרונות בשווקים שיחקו היישר לידהם של אלו שהיו רוצים לראות הקריפטו נעלם והביאו איתם תגובת יתר של הרגולטורים בארה”ב ומה שניתן לכנות כסוג של מבצע פעולת חנק מתואם על שירותי הבנקאות מול חברות קריפטו.
עם זאת, נראה שכל עוד הרגולטור ממשיך לטעון שמטרתו המרכזית היא להגן על המשקיעים, יהיה עליו לספק פתרונות וכלים כלשהם שיהוו גשר בין עולם הפיאט המסורתי ועולם המטבעות הדיגיטליים.
בשלב הזה נראה שממשל ביידן מוביל ביד קשה את הטון הניצי נגד התעשייה בעוד שבאירופה נשמעים קולות מתונים והגיוניים בהרבה.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן