ה SEC תובעים את Terraform Labs ואת מייסדה Do Kwon

כמעט שנה אחרי שקרסה ברעש גדול והובילה לגל פשיטות רגל ברחבי האקו-סיסטם, ה SEC האמריקאי תובע את חברת Terraform Labs ואת מייסדה Do Kwon

זה סופו של כל בלון

בחודשים האחרונים הרשות לניירות ערך בארה”ב (ה-SEC) החלה להפעיל לחץ משמעותי על חברות וישויות שונות מתחום המטבעות הדיגיטליים. אחת מהפעולות האחרונות והמשמעותיות ביותר של הרשות היא התביעה שפורסמה אמש כנגד Terraform Labs, החברה שעמדה מאחורי רשת Terra שקרסה בשנה שעברה. בנוסף לחברה, ה SEC תובעת באופן אישי גם את מייסדה של הרשת, Do Kwon.

לאלו שלא זוכרים, Terra, רשת בלוקצ’יין שבבסיסה עמד המטבע היציב UST, קרסה ברעש גדול במאי 2022 ולקחה איתה מאות מליוני דולרים לטמיון.
קריסתה החלה שרשרת אירועים חסרת תקדים בעולם המטבעות הדיגיטליים שהובילה לקריסה של עשרות חברות נוספות בחודשים שאחרי האירוע. יש האומרים שנפילתה של Terra היא זו שהובילה בסופו של דבר לרצף האירועים שבסופם קרסה גם זירת המסחר הפופולרית FTX לפני מספר חודשים. עוד אירוע טראומתי במיוחד לשווקים.

ה-SEC טוענים כי Terraform ו-Kwon הטעו משקיעים במספר רב של נושאים, בין היתר לגבי מי באמת השתמש ב-UST לתשלומים. בתביעה הם כינו את פרוטוקול Anchor נושא התשואה ואת מטבע ה LUNA “ניירות ערך של נכסי קריפטו”.
על פי פרטי התלונה, ה-SEC מאשימה את Terraform ו-Kwon בהונאה, מכירת ניירות ערך לא רשומים, ותביעות קשורות אחרות.

עוד נכתב ש “Terraform ו-Kwon גם הטעו משקיעים בנוגע לאחד ההיבטים החשובים ביותר של מטבע ה UST, המטבע היציב האלגוריתמי שהוצמד כביכול לדולר האמריקאי.
כאשר המחיר של UST יורד מתחת ל $1.00, שער ההצמדה שלו לא יתוקן במהירות על ידי האלגוריתם אלא יביא לאבדון לכלל המערכת הפיננסית של Terra, בהתחשב בכך של-UST או ל-LUNA לא הייתה עתודה של נכסים או כל גיבוי אחר.”

"לא מבוזר - ולא פיננסי"

בתלונה נטען כי Kwon ו-Terraform עבדו עם חברת מסחר אמריקאית, שלא צוין שמה, על מנת להחזיר את שער ההצמדה של UST לאחר שהמטבע נפל בכמעט 10 סנט במאי 2021. לאחר שחברת המסחר קנתה כמויות גדולות של מטבע ה UST, היא קיבלה בתמורה מטבעות LUNA מ- Terraform.

“כמעט מיד עם ההתאוששות של UST במאי 2021, Terraform ו-Kwon החלו להצהיר הצהרות מטעות לגבי אופן החזרת ההצמדה של UST לדולר. באופן ספציפי, Terraform ו-Kwon הדגישו את האפקטיביות לכאורה של האלגוריתם שבבסיסו של UST, בשמירה על UST צמוד לשער הדולר. השמטה מטעה של הסיבה האמיתית להצמדה מחדש של מטבע ה UST והיא התערבות מכוונת של חברת המסחר האמריקאית כדי להחזיר את השער”.

בהודעה לעיתונות, מנהל האכיפה של ה SEC, אמר שהפרויקט “לא היה מבוזר ולא היה פיננסי”.

“זו פשוט הייתה הונאה שבוצעה על ידי מה שהוגדר כ “מטבע-יציב-אלגוריתמי” שמחירו בפועל נשלט על ידי הנאשמים, ולא על ידי שום קוד”, אמר.

אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן