על מאקרו וביטקוין: 10 גרפים מעניינים שכדאי לכם לראות

ריכזנו עבורכם כמה נתונים מעניינים ואקטואלים על הביטקוין והשווקים עם הסבר מקוצר על כל גרף

גרף מס' 1: הכל יחסי

הביטקוין ממשיך להוביל במירוץ נכסי הסיכון ברחבי העולם עם עליה של 68% מתחילת השנה. שני אחריו נמצא מדד הנאסד”ק ובמקום השלישי והמכובד נמצא הזהב. אגב, תנועה של 9% במתכת הצהובה הוא אירוע יחסית נדיר שמסמל עד כמה השווקים מודאגים ממשבר פיננסי מתקרב.
ועוד אגב, מדד הבנקים ירד ביותר מ 20% מתחילת השנה. אאוץ’. 

גרף מס' 2: Follow The Leader

מבט על שוק המטבעות הדיגיטליים בשבוע האחרון מאמת את מה שרובנו כבר הרגשנו. הראלי האחרון בשווקים הוא ראלי שמובל על ידי הביטקוין. מעניין במיוחד לראות את הפער המשמעותי שפתח הביטקוין מול סגנו, האיתריום. מדובר על פער של יותר מ 10% בשבוע האחרון בלבד שמצטרף לביצועי יתר של הביטקוין בחודשים האחרונים. מתחילת השנה הביטקוין התחזק ביחס לאיתריום ביותר מ 13%.

גרף מס' 3: דומיננטיות

בהמשך לגרף הקודם אפשר לראות שהחודשים האחרונים היו מאופיינים בעליה משמעותית בדומיננטיות של הביטקוין ביחס לכל שאר שוק הקריפטו. הדומיננטיות של הביטקוין עומדת כרגע על 47.5% והיא הרמה הגבוהה ביותר שנרשמה מאז חודש מאי 2022. בשנתיים האחרונות, מאז תחילתו של השוק השוורי של שנת 2021, הביטקוין לא הצליח לפרוץ את הרמה הזו. מעניין יהיה לראות אם הפעם זה יהיה שונה.

גרף מס' 4: כל מיני אופציות

קשה היה לפספס את האופטימיות בשוק בחודשים האחרונים ומבט על שוק האופציות על הביטקוין מראה לנו תמונה דומה גם בהמשך. כרגע נראה שישנה עדיפות ברורה לאופציות Call (אופציות שמהמרות על המשך העליה במחירו של הביטקוין – בירוק) לעומת אופציות Put (שמהמרות על ירידה במחיר – באדום) כאשר מרבית האופציות מכוונות לשער הגבוה מ $32k בפקיעה של חודש מאי.
יחס האופציות בין ה Call ל – Put נמוך במיוחד כאשר כרגע מתוך כל 5 אופציות בשוק, 4 הן אופציות Call.

גרף מס' 5: אימוץ גובר

הגרף הבא מתאר את כמות הביטקוין שמוחזקת על ידי ארנקים עם יתרה הקטנה מ 10 ביטקוין. הקבוצה הזו בעיקר מיוחסת למשקיעי הריטייל ומתעלמת מהמשקיעים והמחזיקים הגדולים. כפי שאפשר לראות (השטח הכחול), כמות הביטקוין שמוחזקת בארנקים הללו נמצאת בצמיחה מתמדת מאז ומתמיד אך בחודשים האחרונים אפשר לראות קפיצה של ממש. זו ההתנהגות שאנחנו רוצים במיוחד לראות מכיוון שהגרף הזה הוא שמסמן יותר מכל השאר את אימוץ הביטקוין על ידי המשקיעים הקטנים והבינוניים, קרי, הציבור הרחב.

גרף מס' 6: הזדמנות או מלכודת?

תעודת הסל GBTC כבר ראתה ימים טובים יותר אך כמו שאפשר לראות בשבועות האחרונים מצבה מעט משתפר. הגרף הבא עוקב אחר הפרמיה או הדיסקאונט שבה התעודה נסחרת. במילים פשוטות, כרגע מחיר התעודה נמוך ב 36% משווי הביטקוין שהיא לכאורה מחזיקה. זה אומר שאם אתם קונים את התעודה הזו היום אתם למעשה רוכשים ביטקוין במחיר של $17,687 (הנחה של 36% ממחיר השוק).
הסיכון? שתגלו בעתיד שהתעודה לא מחזיקה את כל הביטקוין שהיא טוענת שהיא מחזיקה.

גרף מס' 7: תבניות ומבנים

במבט רחב במיוחד על מחירו של הביטקוין לאורך השנים, קשה שלא לראות תבנית מחירים מעניינת. לאחר שתי הפסגות הקודמות המחירים ירדו בחדות ולאורך חודשים רבים. שינוי המגמה המיוחל הגיע לאחר שנשבר קו המגמה היורד החודשי. מכאן זה נראה שזה בערך המצב שבו אנחנו נמצאים עכשיו. ימים יגידו.

גרף מס' 8: משחקי הריבית

היום בשעה 20:00 בערב, ממש עוד מעט, הפד האמריקאי יכריז על החלטת הריבית שלו. כחצי שעה מאוחר יותר יעלה יו”ר הפד לנאום. החלטת הריבית הנוכחית תהיה מעניינת במיוחד שכן היא הראשונה מאז שהבנקים ברחבי העולם החלו לקרוס “בפתאומיות”. כרגע 86% מהחוזים מהמרים על עליה של 0.25% בריבית ורק 14% מהמרים שהריבית תיוותר ללא שינוי. אני הולך הפעם עם המיעוט.
בכל אופן המספר המדויק לא באמת משנה. מה שכן ישנה הוא תוכן הנאום של יו”ר הפד. צפו לתנודתיות חדה סביב ההודעה.

גרף מס' 9: אוספים בכפיות, שופכים בדליים

עוד קצת מאקרו. בגרף הבא אנחנו רואים את מאזן הפד לאורך השנה וחצי האחרונות. מאז אמצע השנה שעברה, במקביל לעליות הריבית האגרסיביות הפד עמל על צמצום המאזן שלו. בכל חודש בחודשו הפד שאב נזילות מהשווקים והצליח אחרי שנים של הדפסות להקטין סוף סוף את המאזן. אבל, כל זה השתנה אחרי קריסת בנק SVB והשקת תוכנית ההלוואות החדשה של הפד שהזרימה בשבוע אחד בלבד נזילות שוות ערך לחצי ממה שהפד הצליח לצמצם בשנה שלמה.

גרף מס' 10: הגודל כן קובע

ונסיים עם הבנקים. כאן אפשר לראות ויזואליזציה של כל הבנקים שקרסו מאז שנת 2001 ועד היום ואת גודלם היחסי. אז נכון, ביחס למאות הבנקים שקרסו בתקופה הנ”ל (רובם ב 2008-2009) אנחנו השנה רק עם שלושה. אבל שימו לב לגודל.
עד לקריסתו של קרדיט סוויס השבוע, הבנק הגדול ביותר שקרס אי פעם היה וושינגטון מיוצ’ואל עם נכסים בשווי 427 מיליארד דולר. השיא הזה כאמור נשבר. ההיקף האמיתי של קרדיט סוויס עדיין לא לגמרי ברור אך אין ספק שהוא גדול יותר מזה של השיא הקודם. גם SVB ו- Signature היו בנקים לא קטנים בכלל עם שווי נכסים מצטבר של מעל ל 300 מיליארד דולר. סביר להניח שהאירוע הזה עדיין לא נגמר.

אם אהבתם את התוכן אתם מוזמנים לעשות לנו לייק בעמוד הפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן