לראשונה, מספר העסקאות ב Arbitrum עקף את הרשת הראשית של איתריום

מאז תחילת השנה, רשת ה L2 הפופולרית חוותה צמיחה אדירה בכמות הנכסים הנעולים בה ובמספר העסקאות היומי. והשבוע מספר העסקאות שבוצעו על גבי הרשת עבר לראשונה את אלו של רשת האם.

Arbitrum תופסת את ההובלה

Arbitrum, הוא פרויקט קוד פתוח שפותח על ידי Offchain Labs והושק במאי 2021. הפרויקט זכה לפופולריות רבה בשל היכולת שלו להתמודד עם חוזים חכמים מורכבים ובזכות הפוטנציאל שלו להפוך לפתרון קנה-מידה מוביל עבור רשת האיתריום. פוטנציאל שלאחרונה החל להתממש.

Arbitrum, הינה רשת שבנויה כשכבה שנייה (Layer2) על גבי הרשת של איתריום והיא נוצרה במטרה לפתור כמה מהבעיות המרכזיות של הרשת הראשית ובפרט: מהירות ביצוע העסקאות ועמלות העסקה הגבוהות.
הרשת משתמשת בטכניקה שנקראת Optimistic Rollups על מנת לאשר עסקאות באופן יעיל ומהיר ומעבדת אותן בשרשרת בלוקים נפרדת (Sidechain).

ב-Arbitrum, העסקאות מעובדות תחילה ב-Sidechain, ולאחר מכן הן מועברות לרשת האיתריום באצווה אחת. כך מצליחים ב-Arbitrum לא רק להפחית את העומס על רשת האיתריום אלא גם לייצר זמני עיבוד עסקה מהירים יותר ועמלות גז נמוכות יותר למשתמשים מבלי לוותר על רמת האבטחה הגבוהה של הרשת הראשית.


מאז השקתה Arbitrum נמצאת בצמיחה מתמדת, גם בכמות הנכסים שהיא מחזיקה (TVL) וגם במספר הטראנזקציות היומי אך נראה שבחודשים האחרונים משהו השתנה והצמיחה בה החלה להאיץ באופן משמעותי.
מרמה של כ 159,000 עסקאות ביום בתחילת השנה, כמות העסקאות ברשת הגיעה השבוע ל 1,103,398 ועברה לראשונה את כמות העסקאות שבוצעו ברשת האיתריום (1,084,290).

במקביל ובהתאם לעליה בקצב העסקאות גם כמות הנכסים שמוחזקים ברשת עלו בצורה חדה מתחילת השנה וכיום עומדים על 1.89 מיליארד דולר. צמיחה של כ 89%.

צמיחה בקצב מהיר

מניתוח הנתונים נראה שאחת הסיבות המרכזיות לצמיחתה של האקו-סיסטם של Arbitrum קשורה ישירות לצמיחתה המהירה של זירת המסחר המבוזרת GMX שיושבת על גבי הרשת.
בדיקה ב DefiLama מראה שמבחינת כמות הנכסים, GMX מהווה כרגע כ 28% מסך הנכסים שנמצאים ב Arbitrum.
GMX היא זירת מסחר מבוזרת מהדור החדש שמציגה לסוחרים ממשק מסחר מתקדם ואפשרויות מינוף רבות ובשילוב עם המהירות של Arbitrum חווית המסחר בה הופכת לטובה במיוחד.

סיבה נוספת לצמיחתה המהירה של הרשת היא מעט יותר בסיסית והיא העלויות המוזלות בביצוע העסקאות. לבצע עסקאות על גבי הרשת של Arbitrum זה פשוט הרבה יותר משתלם.

מהתמונה מטה ניתן לראות שבעוד שעסקה ממוצעת על גבי רשת האיתריום תעלה לכם כ 5$, עסקה מקבילה על ארביטרום תהיה זולה יותר ב 97%! ותעמוד על 16 סנט בלבד.

ולבסוף, סיבה אפשרית נוספת היא ספקולציה של סוחרים שכמו רשתות בלוקצ’יין רבות אחרות, גם ארביטרום תשיק בקרוב טוקן משלה בצורה של Airdrop למשתמשי הרשת.
מה שכן, חשוב לציין שבשום שלב לא נרמז מהמפתחים או מכל גורם אחר על קיומו או על כל תכנון עתידי ליצור טוקן שכזה ונכון להיום המטבע של הרשת הוא מטבע האיתר (ETH).

כך או כך, נראה שארביטרום נמצאת בדרך הנכונה ונכון להיום היא ממוקמת כרשת ה Layer2 המובילה. חווית המשתמש בה מצוינת ונראה שמפתחי הרשת הצליחו לקיים את הבטחתם להפוך את ביצוע העסקאות על גבי איתריום לחוויה נעימה, מהירה ובעיקר זולה.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן