סנאטורים בארה”ב: “בינאנס היא מוקד לפעילות פיננסית בלתי חוקית” ופקידים ב SEC: בורסת Binance.US סוחרת בני”ע בניגוד לחוק

מספר סנאטורים אמריקאים דורשים מזירת המסחר Binance פרטים נוספים על שיטות העבודה העסקיות שלה וטוענים שזירת המסחר הגדולה העולם היא "חממה לפעילות פיננסית בלתי חוקית"

"מוקד לפעילות פיננסית בלתי חוקית"

מספר סנאטורים אמריקאים, בינהם גם הסנאטורית אליזבת וורן הידועה בעמדותיה הקיצוניות כנגד מטבעות דיגיטליים, דורשים מזירת המסחר Binance לקבל “פרטים נוספים” על שיטות העבודה העסקיות של בורסת הקריפטו הגדולה בעולם.

במכתב חריף, שנחשף בוול סטריט ג’ורנל, האשימו הסנאטורים את בינאנס בהיותה “חממה לפעילות פיננסית בלתי חוקית”, וביקשו עותקים של מאזני החברה מאז שנת 2017, כמו גם נתונים על מספר הלקוחות שלה בארה”ב. בנוסף, הזירה התבקשה להציג את מדיניות איסור הלבנת הון שלה.

במסמך, שעליו חתמו הסנאטורים כריס ואן-הולן, אליזבת וורן ורוג’ר מרשל נכתב ש”בינאנס והישויות הקשורות אליה התחמקו בכוונה מהרגולטורים, העבירו נכסים לפושעים ומתחמקים מהסנקציות, והסתירו מידע פיננסי בסיסי מלקוחותיה ומהציבור”,

המכתב הופנה לבעלי הזירה CZ ולמנכ”ל Binance.US, בריאן שרודר. הסנאטורים ביקשו תגובה עד ה-16 במרץ וביקשו גם מידע נוסף על הקשר בין Binance.com ל-Binance.US.

דובר בינאנס מסר בתגובה: “בתור בורסה בפיקוח גלובלי, אנו מקבלים שאילתות מפקידים בתחומי שיפוט שבהם אנו פועלים על בסיס קבוע ואנחנו תמיד מגיבים בניסיון להסביר את הפעילות העסקית שלנו וגם לשתף פעולה עם הרגולטורים”.
הדובר הוסיף כי Binance.com (הבורסה העולמית המכונה בדרך כלל כ Binance) כלל אינה פועלת בארה”ב ואין לה לקוחות בארה”ב. השלוחה העצמאית של החברה בארה”ב היא Binance.US.

“אנו מעריכים את בקשת הסנאטורים ונספק מידע שיעזור להם להבין טוב יותר מדוע אנו הפלטפורמה המהימנה ביותר עם משתמשים רבים ברחבי העולם”, אמר הדובר.

זוהי לא הפעם הראשונה שענקית הקריפטו מתמודדת עם בדיקה מדוקדקת של שיטות העבודה העסקיות שלה. לפי פרסום מהשבוע שעבר בפורבס, אשר רמז כי זירת המסחר הותיקה הולכת בדרכה של FTX, נכתב שבינאנס העבירה בין ה-17 באוגוסט ועד לתחילת דצמבר 2022 כמעט 2 מיליארד דולר בביטחונות בצורה של מטבעות דיגיטליים יציבים לחברות מסחר חיצוניות, והותירה את הלקוחות שלה חשופים.
בינאנס הכחישה מיד את האמור ומסרה ש: “בינאנס לא, ואף פעם לא, השקיעה או השתמשה בנכסי משתמשים ללא הסכמתם”.

תגובתו של CZ להתקפות על בינאנס

גם ה SEC מצטרף

אבל הצרות של בינאנס לא נגמרות שם. כעת גורם רשמי מה- SEC (רשות ניירות הערך האמריקאית) אומר שצוות הסוכנות מאמין ש-Binance.US מפעילה מסחר לא חוקי בניירות ערך לא רשומים בארה”ב.

“הצוות מאמין ש-Binance.US מפעילה בורסת ניירות ערך לא רשומה בארצות הברית”.

הגורם הרשמי ציין כי הדעות של צוות ה-SEC אינן בהכרח משקפות את דעותיהם של חמשת הנציבים העומדים בראש הסוכנות והוא לא פירט באם ה SEC ביצעה או תבצע פעולות אכיפה כלשהן הקשורות לנושא.

חשוב לציין שבדרך כלל, פעולת אכיפה של ה-SEC מתחילה על ידי צוות הסוכנות, אבל כדי להמשיכן ולפעול נדרש רוב של נציבים שיצביעו בעד. זה כאמור, עוד לא קרה.

דובר בינאנס, שנראה שעובד לאחרונה שעות נוספות, אמר בתגובה: “צר לי שחבר צוות של SEC מעלה טענות ש-Binance.US מפעילה בורסה לא רשומה, מבלי לציין את הנכסים הרשומים בבורסה שלנו שה-SEC מחשיבה כניירות ערך. אנחנו, יחד עם אחרים בתעשייה שלנו, נשארים מחויבים לדיאלוג בונה עם הרגולטורים ולתמוך במסגרת רגולטורית מקיפה שנוסחה והועברה על ידי הקונגרס כדי להבטיח שהחדשנות תימשך בארצות הברית”.

אז ההצהרה הזו אמנם עדיין לא אושרה על ידי חברי הוועדה אך היא לחלוטין משקפת את דברי יו”ר ה-SEC, גארי גנסלר, שאמר לאחרונה שלדעתו כמעט לכל המטבעות הדיגיטליים, פרט לביטקוין, יש תכונות של ניירות ערך ושהוא גם מאמין שרוב פלטפורמות המסחר בקריפטו צריכות להיות רשומות כבורסות לניירות ערך, מה שישים אותן תחת סמכות השיפוט וכללי הציות של הסוכנות.

הזמן יגיד אם לצעדים האלה יש בסיס והשלכות אבל נראה שהמשך הסיכול הממוקד של הרשויות האמריקאיות על תעשיות הקריפטו נמשך.
לעניות דעתי, רק כדי להיות בצד הבטוח, אם אתם לא סוחרים פעילים, זה (שוב) הזמן לשקול להוציא את הכסף שלכם מזירות המסחר הריכוזיות עד יעבור זעם.

אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

 

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן