מפחדים מהתנודתיות של הביטקוין? זה הזמן לעשות Zoom Out

זה לא סוד שאחד החסמים העיקריים שמונעים ממשקיעים לרכוש ביטקוין הוא התנודתיות שלו והפחד להפסיד חלק נכבד מההשקעה בפרק זמן קצר.
אז אין ספק שהתנודתיות של המטבע הדיגיטלי היא אכן לא מהנמוכות שישנן אבל, אולי הגיע הזמן להסתכל על זה מזוית מעט אחרת.

הגיע הזמן לעשות Zoom Out

זה לא סוד שאחד החסמים העיקריים שמונעים ממשקיעים, בעיקר שונאי סיכון, לרכוש ביטקוין הוא התנודתיות הגדולה שלו והפחד להפסיד חלק נכבד מההשקעה בפרק זמן קצר.
אז אין ספק שהתנודתיות של המטבע הדיגיטלי היא אכן לא מהנמוכות שישנן אבל, אולי הגיע הזמן להסתכל על זה מזוית מעט אחרת.

למרות שבשנים האחרונות ובעיקר אחרי השקת הנגזרים הפיננסים על הביטקוין, שמו נקשר בעיקר לספקולציות פיננסיות, כדאי לעצור מידי פעם ולזכור (או לגלות) מה זה באמת ביטקוין ולשם מה הוא נוצר.

התשובות לשאלות האלו לבדן אמורות לשנות את הדרך שבה אתם או כל משקיע פוטנציאלי במטבע הדיגיטלי מתייחס לרכישה ואחזקה של ביטקוין.
נכון, הביטקוין עולה ויורד ויכול לגרום לכם להרוויח או להפסיד המון כסף אבל הביטקוין הוא לא עוד מניה או מטבע. הביטקוין הוא הימור נגד כלכלת הפיאט הרעועה.

העשור האחרון והדפסת הכספים המוטרפת שהגיע איתו המחישה לכולנו יותר טוב מכל סרטון הסברה או פוסט בפייסבוק מדוע הביטקוין כל כך חשוב ומדוע הוא ההימור האסימטרי הכי טוב שתוכלו אי פעם לקחת.

מחירי הסחורות, הנדל”ן, האוכל והפנאי, כולם עולים כמעט בלי הפסקה. אפשר לייחס חלק מעליות המחירים הללו לביקושים גוברים או לבעיות בשרשרת האספקה אבל אין בכלל ספק שהגורם מספר אחת לעליות מחירים היא ההדפסה חסרת האחריות וחסרת המעצורים של שקלים, דולרים ויורו על ידי הבנקים המרכזיים והמסחריים ברחבי העולם.

תמיד מפליאה אותי העובדה שכל כך הרבה אנשים בעולם קמים כל בוקר ועובדים כל כך קשה רק בשביל להשיג את הדבר הזה שאנחנו קוראים לו כסף כאשר בו-בזמן יש כמה גופים ברי מזל שמייצרים אינסוף ממנו פשוט על ידי לחיצת כפתור. 

כשמישהו אומר לי שלהחזיק ביטקוין זה מסוכן – התשובה שלי היא שזה מסוכן לא להחזיק ביטקוין.

אז יש כאלה שיגידו שמאז שנוצר הביטקוין עברו כבר 15 שנים והוא עדיין לא משמש לשום דבר ושהוא סה”כ עוד פרויקט נכשל.
אז נכון שלאורך השנים מאז היווצרו הביטקוין עדיין לא “תפס” כמו שרבים חשבו וגם נכון שהוא סוג של שינה ייעוד מ”כסף דיגיטלי” או אמצעי תשלום מעמית-לעמית ל”אמצעי לשמירת ערך” (Store Of Value) אבל הוא לחלוטין רחוק מההגדרה של נכשל.

במונחים היסטוריים, 15 שנים הם כלום.
לצורך השוואה המעבר ממטבעות הכסף לשטרות לקח לאנושות כמעט 700 שנים. אבל אל תדאגו – יש לי הרגשה שהיום העולם עובד בקצב קצת יותר מהר מלפני מילניום.

המספרים לא משקרים

אלו שמספידים את הביטקוין פעם אחר פעם נראה שסובלים מזיכרון קצר במיוחד וכמעט תמיד מחכים לנפילה בשער כדי להצדיק את טענותיהם. אבל מה לעשות שהמציאות היא ממש אחרת…

מבט על גרף נרות שנתי של הביטקוין יכול לעזור לכם לסנן את כל הרעש וגם להוריד קצת את מפלס החרדות.

הנקודה הראשונה שעולה מיד מהסתכלות בגרף הזה היא שהביטקוין, בניגוד לרושם שהוא אולי משאיר, ירד במונחים שנתיים בסך הכל 3 פעמים מאז שנת 2011.
מעבר לכך, למרות שכשהן מגיעות, הירידות עומדות בממוצע על 65%, המגמה הכללית של הביטקוין היא לחלוטין מגמת עלייה. ואלא אם איתרע מזלכם במיוחד וקניתם ממש בשיא, הירידות עבורכם לא היו כל כך חדות לפני שהביטקוין מצא תחתית.

הביטקוין, כהימור ארוך טווח נגד כלכלת הפיאט, הוא לא מכשיר שמומלץ להסתכל עליו ברזולציות יומיות או חודשיות.
כדי שנוכל, כמשקיעים, להינות מהיתרונות הברורים שהביטקוין מציע בטווח הארוך אנחנו צריכים להתחיל להתרגל לחשוב עליו במונחים רב-שנתיים.
במקום להסתכל על הביטקוין כהשקעה לטווח קצר או ככסף בעובר ושב תתחילו להסתכל עליו כמו שאתם מסתכלים על קרנות ההשתלמות שלכם או אפילו קופות הגמל והפנסיה.
הרי אף אדם לא מסתכל ובוחן את ביצועי קרן הפנסיה שלו בכל יום, חודש או אפילו שנה. אלו הם מכשירי השקעה לטווח ארוך וזוהי בדיוק הקבוצה שאליה הביטקוין צריך להיות שייך.

הנה עוד טבלה שמסכמת את התשואות השנתיות של הביטקוין.
אתם מוזמנים לחפש נכס מוצלח יותר ממנו ברחבי הכלכלה המסורתית. אני אחכה.

בקיצור, תעשו זום-אאוט. תנשמו עמוק ואף פעם אל תשקיעו יותר ממה שאתם מסוגלים להפסיד, גם אם רק באופן זמני. אני בטוח שבטווח הארוך זה ישתלם לכם.

אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

אין באמור המלצה לקנות או למכור ביטקוין, או כל נכס פיננסי אחר. 

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן