אחרי חודשים של ירידות – איתות חיובי לביטקוין

אחרי חודשים ללא תקווה ביטקוין סוף סוף שולח לכיוונינו איתות טכני חיובי שיכול להצית מהלך עליות של עשרות אחוזים.
כל מה שהוא צריך עכשיו זה רק דחיפה קלה.

זה לא סוד שהסמנטימנט בשווקים נמצא בשפל רב-שנתי ומרבית המטבעות הדיגיטליים ירדו מהשיא שרשמו בשנת 2021 משהו בין 70% ל 95%. אבל אולי דווקא עכשיו כשכולם בטוחים ששוב “הביטקוין מת” יש לנו סיכוי לא רע לראות ראלי במחיר. אולי אפילו של כמה עשרות אחוזים.

שלא תטעו, אנחנו עדיין לגמרי בשוק דובי וסביר להניח שגם גל עליות אם יהיה, יהיה יחסית קצר מועד אבל בכל זאת, אין שום דבר רע בקצת נחת אחרי יותר משנה של ירידות.

אז מהו אותו איתות חיובי אתם שואלים? בשפה המקצועית קוראים לזה Bullish Divergence והוא מגיע מאינדיקטור טכני פופולרי בשם ה RSI.

ניתוח טכני על קצה המזלג

ה RSI או ה Relative Strength Indicator, הוא אינדיקטור מומנטום בניתוח הטכני שמשמש כדי למדוד את העוצמה של שינוי המחירים בנכס מסוים מתוך מטרה לקבוע אם הוא נמצא במצב של קניות-יתר (Overbought) או מכירות-יתר (Oversold).

לפי הפרשנות המסורתית, כשה RSI מגיע לערך שגבוה מ 70, אנחנו אומרים שהנכס נכנס למצב של קניות-יתר כשה RSI יורד מתחת ל 30, אנחנו אומרים שהנכס נכנס למצב של מכירות-יתר.

אבל ל RSI, בתור אינדיקטור שמודד את המומנטום של הנכס יש עוד שימוש חשוב ומעניין שנקרא סטייה.
סטייה, או Divergence מתרחשת כאשר ה RSI והמחיר של הנכס מספקים לנו איתותים סותרים.

במצב רגיל, מחירו של הנכס וה RSI בדרך כלל נעים באותו כיוון, אבל לעיתים, ה RSI נותן לנו הצצה למומנטום “נסתר” שנבנה בו בזמן שהמחיר הולך לכיוון הנגדי.

לדוגמא, סטייה שוורית, או Bullish Divergence מתרחשת כשה RSI נכנס לטרטוריה של מכירות-יתר, כלומר מתחת ל 30, ואז מייצר שתי תחתיות עולות בזמן שהמחיר של הנכס ממשיך מטה ומייצר דווקא שתי תחתיות יורדות.

אותו מומנטום יכול להצטבר לאורך זמן ולא בהכרח מרמז על תנועת מחירים מיידית. אבל בשילוב עם אינדיקטורים אחרים ועם תנועה חדה ופתאומית במחיר הוא יכול להתפרץ ולשלוח את הנכס לגל עליות או ירידות מתמשך. תלוי בכיוון של התנועה ותלוי באורך הזמן שבו נצבר אותו מומנטום.

בגרף הבא של הביטקוין אפשר להבחין בבירור בסטייה שוורית שהולכת ונבנת לאורך חודשים ארוכים בין המחיר לבין ה RSI. (ה RSI ממוקם מתחת לגרף)

הסתכלות על הסטייה השוורית המהותית האחרונה שהתרחשה באמצע שנת 2021 מראה לנו עד כמה חזקה יכולה תנועת המחירים להיות כשהמהלך יוצא לדרך.

אז מרמות ה RSI הקיצוניות שראינו בחודש מאי 2022 אפשר לראות שהמומנטום החיובי הלך ונבנה בו-בזמן שהמחיר של הביטקוין המשיך לרדת.


אז האם עכשיו זה הזמן של המחיר לפרוץ כלפי מעלה?

כמובן שאי אפשר לקבוע בוודאות אבל בהתחשב בסנטימנט השלילי ששולט בשוק כבר חודשים ארוכים ובהתחשב בכמות התרמיות שנחשפו ומינופי היתר שהחריבו את השוק בתקופה האחרונה אולי זה לא יהיה כזה מוזר לחשוב שהרע ביותר כבר מאחורינו והגיע הזמן לאיזה Relief Rally נחמד.

בכל אופן ,כמו שציינתי, חשוב לזכור שגם אם המחיר יקפוץ, זה ממש לא אומר שמכאן והלאה אנחנו רק בדרך למעלה אבל בהחלט ראינו כבר בעבר שגם תקופות “דשדוש” ארוכות שנפרשות על פני שנה או יותר ומאפיינות תחתיות של שוק דובי נוטות מידי פעם לייצר מיני-ראלי במחיר ועליות שמגיעות לפעמים לכמה עשרות אחוזים לפני שהראלי דועך.

אז ה RSI לבדו לא מספיק כדי לתת לנו את האיתות שאנחנו רוצים אבל אם נשלב אינדיקטורים נוספים התמונה יכולה מעט להתבהר. לדוגמא, אם נוסיף על הגרף גם את רצועת הבולינגר נקבל עוד אינדיקציה חשובה ומעניינת שיכולה לעזור לנו עם כל נושא התזמון של הפריצה הרצויה.

רצועת בולינגר (Bolinger Bands)

רצועת הבולינגר היא כלי ניתוח טכני שמוגדר על ידי שתי רמות מחירים שמשמשות כגבול עליון וגבול תחתון במרחק של שתי סטיות תקן מהממוצע הנע ל 20 יום.
לא להבהל. זה פחות מסובך ממה שזה נשמע.

בשפה פשוטה, ואני חוסך כאן את כל ההסברים וההוכחות הסטטיסטיות, הרצועה אמורה לייצג את הטווח שבו המחיר של הנכס אמור להסחר ב 95% מהזמן, בהנחה שהוא מתפלג נורמלית. אם המחיר לא נסחר בתוך הרצועה, תנועת המחירים נחשבת חריגה וההנחה היא שהיא תתכנס בקרוב בחזרה למחיר הממוצע של הזמן האחרון. במקרה של הרצועה לממוצע של 20 ימי המסחר האחרונים.

ככל שהנכס תנודתי יותר, ככה רצועת הבולינגר שלו רחבה יותר וככל שהנכס תנודתי פחות הרצועה הולכת ומתהדקת סביב המחיר האחרון.

מלבד היכולת לחזות את טווח המחירים הצפוי בהסתברות גבוהה, עוד תכונה של רצועת בולינגר היא היכולת שלה לחזות גם התפרצויות אלימות במחיר כאשר היא נפרצת אחרי מגמת דשדוש ארוכה. התופעה הזו ידועה בשם Squeeze.  

תצפיות רבות על פני אין-ספור נכסים פיננסים מראות שתנודתיות נמוכה באופן חריג וטווח מסחר מצומצם סופם להגמר ברעש גדול וכשאנחנו מנתחים את תנועת המחירים יש לזה דווקא סיבה דיי טובה והגיונית. אז בואו ונראה למה זה קורה.

מלבד להגיד שבדשדוש “המחירים הולכים הצידה” דרך נוספת שבה אפשר להגדיר את המגמה הזו היא שמדובר בתנועת מחירים שבה נראה שהמחיר כאילו ש”נלכד” בין רמת התנגדות ורמת תמיכה בטווח מצומצם ולא מצליח לפרוץ לאף כיוון.
אם נרד עוד שלב פנימה בניתוח שלנו נבין שהדינמיקה של המסחר בין רמות התמיכה וההתנגדות מביאה לכך שפוזיציות לונג נלקחות ברמת התמיכה ופוזיציות שורט נלקחות ברמת התנגדות וחוזר חלילה.
למעשה זוהי הדינמיקה שיוצרת בפועל את מה שאנחנו קוראים לה “מגמת דשדוש”.

בכל פעם שהמחיר נוגע באחת מהרמות הוא כאילו צובר יותר ויותר כח. עוד פוזיציות לונג ועוד פוזיציות שורט מתווספות למאזן.
אגב, בהתאם לאותה תנועת מחירים גם רמות הסטופ-לוס של הפוזיציות האלו ממוקמות בדרך כלל קצת מעל לרמת ההתנגדות ומעט מתחת לרמת התמיכה.

בסופו של דבר, כאשר אחת מהרמות נשברת התוצאה היא סגירה ממושכת ורציפה של פוזיציות שמובילה לכך שהמחיר ממשיך לנוע בכיוון הפריצה בכח רב ומתפרץ. ככל שהדשדוש ארוך יותר, ככה הפריצה צפוייה להיות חזקה יותר.

אם נחזור רגע לגרף הביטקוין הנוכחי, נוכל לראות שרצועת הבולינגר הלכה והצטמצמה בתקופה האחרונה עד כדי שהגיעה לרמות קיצון. כלומר לרצועה צרה במיוחד.
אינדיקטור נוסף שמופיע מתחת לגרף והוא ה Bolinger Band Width ממחיש לנו באופן ויזואלי עד כמה הרמה הנוכחית קיצונית ביחס לשנים האחרונות. (הקו הכתום בתחתית המסך). ולמעשה אנחנו כרגע סוחרים ברצועת הבולינגר הצרה ביותר של השנים האחרונות.

אם נחבר בין הסטיה השוורית של ה RSI ורצועת הבולינגר הצרה במיוחד נראה שאחרי חודשים ארוכים של תנועת מחירים שלילית, ביטקוין נמצא סוף סוף בנקודת זינוק נוחה לראלי של שוק דובי וכל מה שהוא צריך עכשיו זו רק דחיפה קלה לכיוון הנכון. בין אם הדחיפה הזו תגיע משוק המניות או מחדשות טובות (הגיע הזמן) בשוק המטבעות הדיגיטליים זה לא באמת משנה.

כל מה שאנחנו צריכים עכשיו זו עליה שתבסס את המחיר מעל לממוצע הנע הקצר ותפרוץ את גבול הרצועה העליון.

אם זה יקרה, לדעתי יש סיכוי לא רע שנראה בשלב הראשון את הביטקוין מטפס דיי מהר לרמות מחירים של $20k. אם נצליח לכבוש את הפסגה הזו ולהתבסס מעליה התחנה השאפתנית ביותר לדעתי נמצאת אי שם ברמת ההתנגדות סביב ה $29k – $30k. עליה של בערך 70% מאיפה שאנחנו נמצאים עכשיו. לא רע.

מצד שני, צריך לומר שאם המחיר יפרוץ למטה וישבור בדרך את הנמוכים של נובמבר, יש לנו סיכוי לא רע לראות את הביטקוין מגיע עד למחיר של $13k. מה שלדעתי יהווה את התחתית המוחלטת של השוק הדובי הזה. מה שנשאר עכשיו זה רק להמתין.

מהלך גדול מתקרב, ונשאלת השאלה לאיזה כיוון.
אם הייתי אדם מהמר, הייתי אומר שלמעלה.

אתם מוזמנים לעשות לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, להרשם לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן