רשת הבלוקצ’יין של סולנה נופלת שוב בעקבות עומס עסקאות חריג

בעקבות הנפקת NTF חדשה, צבא רובוטים מסתער על הרשת עם 4 מיליון עסקאות בשנייה ומפיל את רשת הבלוקצ'יין הפופולרית פעם נוספת למשך כ 7 שעות.

זה לא היה סוף שבוע טוב בכל הקשור ל NFTs ובלוקצ’יין. ראשית העמלות באיתריום עפות לשמיים בעקבות מכירת קרקע ווירטואלית של פרויקט Otherside ואז סולנה עוצרת לחלוטין ונופלת לשעות רבות.

אחד המאפיינים העיקריים שהעניקו לסולנה את רוב תשומת הלב והמחמאות שקיבלה בשנתיים האחרונות הוא קצב העסקאות הגבוה שהיא מסוגלת לעבד בשניה (TPS) לעומת רשתות בלוקצ’יין אחרות. אבל שוב, בפעם המי יודע כמה, מספר עסקאות חריג הוא דווקא זה שמפיל את הרשת למשך מספר שעות. אז נכון, אם נאמר את האמת, אין אף רשת שמתיימרת להתמודד עם מספר כזה של עסקאות במקביל אבל בכל אופן אין ספק שבסולנה יש בעיות חמורות שצריך לפתור ומהר.

4 מיליון עסקאות בשניה. זה המספר שהצליחו הרובוטים ברשת לייצר בנסיונם לכרות NFTs חדשים דרך פלטפורמת Candy Machine של Metaplex.
Candy Machine היא תוכנה שמשמשת פרויקטים רבים בסולנה על מנת להנפיק NTFs חדשים.
כמות העסקאות החריגה שנאמדה בכ- 100 ג’יגה בייט לשנייה, גרמה לצמתים המאמתים של סולנה (Validators) “לרדת מהפסים” ולא להצליח לייצר קונצנזוס ברשת למשך שעות ארוכות. בלוקים חדשים לא נוצרו והרשת כולה נעצרה.

במאמצים משותפים, הצליחו לבסוף מפתחים ומהנדסים לבצע “אתחול” של הרשת ובראשון בבוקר, לאט לאט הצמתים בה חזרו לתפקוד. מייסד הרשת, אנטולי יקובנקו, היה בנסיעה בזמן הנפילה ולא סייע בפתרון התקלות אך שיבח את הקהילה על אופן תפקודה.
בשרת הדיסקורד של סולנה הודיעו המפתחים כי למרות שהרשת חזרה לפעילות ייתכנו עדיין שיבושים או עיכובים ועסקאות מסוימות עלולות לא לעבור בהצלחה. התקלות הללו צפויות להיפתר מעצמן ככל שהזמן יעבור.

בעקבות הנפילה ברשת ובמטרה למנוע ממצבים כאלו להתרחש שוב בעתיד, צייצה Metaplex, מפעילת Candy Machine, בחשבון הטוויטר שלה כי היא מתכוונת להפעיל בקרוב מנגנון שיקנוס כל ארנק שינסה לכרות NTF בצורה אגרסיבית ב 0.01 מטבעות SOL (בערך 0.85$) והציעה גם פתרון לשירותי ארנקים דיגיטליים כדי לסייע למשתמשיה האנושיים להמנע מאותו קנס. בכל אופן, הקנס זניח לאדם הממוצע אך הרסני עבור רובוט שמנסה לשלוח אלפי עסקאות בשנייה מתוך ידיעה שרובן המוחלט ייכשל ואולי בודדות יעברו.

מה שמעניין הוא שלסולנה כבר ישנו מנגנון הגנה, לכאורה, שאמור לסייע לה לחסום פעילות של רובוטים בדיוק במקרים כאלו. נכון לעכשיו עדיין לא ברור למפתחים מה בדיוק השתבש ברשת וגרם לאיבוד הקונצנזוס וכיצד הצליחו הרובוטים להתגבר על אמצעי ההגנה הקיימים.

נפילת הרשת השפיעה בצורה משמעותית על מחירו של מטבע ה SOL אך לשמחת המעורבים בדבר, רק לזמן קצר. SOL נפל משער של 89$ לכ- 81$ בצניחה מהירה של 10% אך התאושש וכעת נסחר במחיר של כ 87$ למטבע.

סולנה בנתה את המוניטין הקצר שלה כ”מחסלת איתריום” פוטנציאלית וצמחה בקצב מהיר במיוחד. אך כעת, אחרי עוד נפילה של הרשת רבים שואלים האם היא באמת יכולה להתחרות על התואר. סוחרים מתוסכלים ומשקיעים מאוכזבים זה אף פעם לא דבר טוב וכל עוד לא ישתלטו בסולנה על מתקפות הרובוטים שמפילות את הרשת שוב שוב סביר להניח שמשקיעים ימנעו להשקיע כסף גדול במערכת ושחלק ממשתמשיה יחפשו פתרונות ברשתות אחרות כמו אבלנץ’ או פאנטום.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 390 ש"ח! לזמן מוגבל

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 390 ש"ח!
לזמן מוגבל

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן