רשות המיסים מודיעה: “מעצב גרפי מוכר חשוד בהעלמת הכנסות של 3 מיליון ש”ח ממכירת NFT”

אתמול פרסמה רשות המיסים הודעה בה ציינה כי בעקבות חקירה שביצעה, נעצר מעצב גרפי בחשד להעלמת הכנסות בסך 3 מיליון שקלים ממכירות של NFTs.

NFTs על הכוונת

אתמול פרסמה רשות המיסים הודעה (מעט חריגה) בה ציינה כי בעקבות חקירה שביצעה, נעצר מעצב גרפי בחשד להעלמת הכנסות בסך 3 מיליון שקלים ממכירות של טוקנים לא-פנגביליים או בקיצור, NFTs.

החשוד הוא עצמאי בתחום הגרפיקה ושכיר באתר אינטרנט וכפי הנראה בין שלל עיסוקיו הוא גם יצר ומכר יצירות NFTs תחת מותג בשם WUWA.

NFT מקולקציית WUWA

בהודעה נמסר שאת היצירות הללו הוא מכר בפלטפורמה Opensea שמתווכת בין מוכרים וקונים בתחום. אפשר לראות כאן דוגמא לאחד מהאוספים שנמצאים תחת המותג WUWA

רשות המיסים מאשימה את החשוד בהעלמות מס ורומזת שייתכן ובוצעה גם הסתרה מכוונת של נכסים דיגיטליים, מה שעשוי להרחיב את האישומים גם לסעיפים של הלבנת הון.
לטענת רשות המיסים לא רק שהיה עליו לדווח על ההכנסות הללו אלא שמכיוון וזהו תחום עיסוקו, היה עליו לדווח עליהם כעל הכנסות מיגיעה אישית. מה שמגדיל משמעותית את גובה המס שהיה ויהיה עליו לשלם.
בנוסף למכירת ה NFTs הרשות גם מציינת שהחשוד המיר כ 30 מטבעות איתריום ולא דיווח על ההמרתם כפי שנדרש.

רשות המיסים מציינת במסמך שפורסם שהחשוד נעצר בעקבות חקירה שכללה שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים לאיתור עברייני מס ובשלב מאוחר יותר בוצע גם חיפוש בביתו, בו נתפסו מסמכים, טלפונים וארנק דיגיטלי.

מה שכן, חשוב לציין שבשיטוט קצר באתר של הפרויקט נראה שאפשר למצוא דיי בקלות ובמפורש את שמו של היוצר (מסומן מטה בצהוב) כך שלפחות מהזוית הזו לא נראה שהוא ניסה להסתתר באופן מיוחד. אין בידי כמובן פרטים נוספים על המקרה אך ייתכן ומדובר חלקית באי-הבנה של החשוד לגבי מה היה עליו לעשות ולא בהכרח בהסתרה מכוונת.

מה אתם צריכים ללמוד מהפרסום הזה?

אם אתם שואלים את עצמכם מה הפרסום הזה אומר לגביכם אז קודם כל כמו שאתם מבינים, אפשר לראות שרשות המיסים לא משחקת משחקים. ויותר מזה היא גם רוצה שכולנו נדע את זה.
אני מודה שאני לא עוקב באופן שוטף אחרי פרסומים של רשות המיסים אבל לדעתי מדובר בפרסום יחסית חריג. זה הראשון מסוגו שאני נתקלתי בו בכל אופן.

אין לי ספק שמטרת הפרסום הוא ליצור הרתעה בציבור הרחב ולהביא כמה שיותר אנשים לדווח על הכנסותיהם ממכירת מטבעות דיגיטליים וכן, גם מ NFTs. תחום שרבים חשבו שאולי לא נמצא תחת עינה של הרשות.

רשות המיסים שולחת בפרסום המסמך הזה מספר מסרים חשובים שלדעתי כדאי לכולם לשים לב אליהם:

ראשית, למרות שמדובר במטבעות דיגיטליים או אסימונים דיגיטליים למינהם ולא ב”כסף אמיתי”, הרשות רואה את כל מי שלא מדווח על הפעילות שלו בהם כעבריין מס – לא פחות.

שנית, יש בידי הרשות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים שסביר להניח שהולכים ומשתפרים ככל שהזמן עובר ושבעזרתם הם יכולים לאתר את אותם מעלימי מס.

שלישית, מכירת NFTs שקולה לכל פעילות אחרת בתחום המטבעות הדיגיטליים והיא מחייבת דיווח לרשויות.

ולבסוף, במהלך הזה הרשות מאותתת לציבור שהיא לחלוטין מתכוונת להקצות משאבים ספציפיים ומכוונת מאמצי חקירה לתחום המטבעות הדיגיטליים וכל נגזריו השונים.

למקרה שזה עדיין לא ברור, אם אתם סוחרים או סחרתם במטבעות דיגיטליים בעבר, אם מכרתם או סחרתם ב NFTs וגם אם הפעלתם שירותי כרייה – החוק מחייב אתכם לדווח על הפעילות הזו למס ההכנסה.
אתם צריכים להבין שאי-דיווח היא עבירה פלילית לכל דבר ועניין.
אז נכון, סביר להניח שאם היקף הפעילות שלכם מסתכם באלפי שקלים בודדים רשות המיסים לא תרדוף אחריכם אבל חשוב שתדעו שעקרונית אתם עדיין חשופים.

בקיצור, אתם לא חייבים לאהוב את זה אבל זה מה יש. ההמלצה שלי – תיגשו אתם אליהם לפני שהם יגשו אליכם.

אם אתם רוצים לדווח ולא יודעים איך לעשות את זה אני מציע לכם לפנות לרואה חשבון שעוסק בתחום והוא/היא כבר יסבירו לכם את כל מה שצריך לעשות.
לדעתי ומנסיוני האישי , הטובה ביותר בתחום היא רו”ח נטלי שולקין.
בהצלחה.

אם אהבתם את התוכן אשמח אם תסמנו לייק לעמוד של קריפטוביט בפייסבוק, הרשמו לערוץ ה YouTube  ולעקוב אחרינו בטוויטר.

היה מעניין? שתפו לאחרים

Facebook
WhatsApp
LinkedIn
Telegram
Email

יכול לעניין אותך

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

המומלצים

הקורס המקיף למסחר והשקעה במטבעות דיגיטליים

רק 490 לזמן מוגבל- עד סוף חודש מאי

קצרים בזמן? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך מקוצר במיוחד שיראה לכם איך לקנות ביטקוין ולהשתמש בו בשלושה צעדים פשוטים

כדי להשתתף באינספור האפשרויות שמציע עולם הבנקאות המבוזרת (DeFi) אתם זקוקים רק לשני דברים:
חיבור לאינטרנט וארנק דיגיטלי תומך Web3.0.

Decentralized Finance או בקיצור DeFi הוא שם כולל למערכות פיננסיות עצמאיות ומבוזרות אשר נבנות על גבי רשתות בלוקצ’יין. הכנסו ולמדו על עולם הבנקאות החדשה

החדשות

נשארו לכם שאלות?

חפשו אותנו ברשת

השאירו הודעה

יש לכם שאלה?

כניסה לחשבון

רוצה ללמוד לסחור ולהשקיע במטבעות דיגיטליים?

רק 490
לזמן מוגבל

ימים
שעות
דקות
המבצע הסתיים, תודה ל 103 סטודנטים החדשים שהספיקו לרכוש את הקורס במחיר מבצע. בהצלחה לכולם נמשיך להפתיעה אתכם בהמשך

במקום 1,290 ש"ח

דילוג לתוכן